بازیگوشی دردسرساز 3 کودک شمالی + عکس

آتش‌نشانان دو شهر قائمشهر و رشت که با تماس تلفنی پدر و مادرهای کودکان گرفتار در جریان ماجرا قرار گرفته بودند برای رهایی آنان وارد عمل شدند.

نخستین حادثه مربوط به کودکی در رشت بود.

در این حادثه کودک 4 ساله رشتی هنگام بازی با دوچرخه‌اش گرفتار زنجیر چرخ شد.

براساس اعلام روابط عمومی آتش‌نشانی رشت، ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز ۲۹ فروردین بود که والدین یک کودک پسر با آتش‌نشانی تماس گرفته و آنان را در جریان گرفتار شدن دست پسرشان لای زنجیر دوچرخه اش قرار دادند.

بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی رشت ۳ تن از آتش‌نشانان ایستگاه ۱۲ آتش‌نشانی را به همراه خودروی نجات به محل حادثه واقع در خیابان شهدا،کوچه مولایی اعزام کرد.

احمد علی یگانه فرمانده تیم آتش‌نشانان اعزامی با بیان اینکه خوشبختانه پیش از رسیدن آتش‌نشانان دست این کودک توسط یکی از همسایگان از میان زنجیر دوچرخه خارج شد افزود: این پسربچه که از ناحیه انگشتان دست راستش دچار آسیب دیدگی شده بود جهت درمان به بیمارستان انتقال یافت.

فرمانده آتش‌نشانان اعزامی در پایان خطاب به پدران و مادران ابراز داشت: اسباب بازی‌ها شاید لذت بخش ترین دارایی‌های کودکان باشند لیکن در زمان خرید به اصلی ترین شاخصه آن که استاندارد بودن، شکل ظاهری مناسب، توانایی فیزیکی و قوای جسمانی کودک بخصوص تناسب اسباب بازی با سن کودک است توجه کنید.

در حادثه دیگری که در قائمشهر استان مازندران رخ داد قفل کردن در اتاق خواب توسط کودک خردسال باعث ایجاد ترس برای پدر و مادرش شده بود.

این حادثه ساعت 23 و 45 دقیقه پنجشنبه گذشته رخ داد و در جریان آن با قفل شدن در خانه، پدر و مادرش با آتش‌نشانان تماس گرفته و تقاضای کمک کردند.

بدین ترتیب آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی راه‌های دسترسی با استفاده از نردبان و تجهیزات امدادی بارعایت موارد ایمنی از طریق پنجره وارد ساختمان شدند.

آنان وقتی وارد اتاق شدند که کودک گرفتار از ترس بشدت گریه می کرد. آتش‌نشانان بسرعت در اتاق را باز کرده و کودک را تحویل خانواده دادند.

در حادثه سوم نیزانگشتری تنگ باعث درد و تورم در انگشت دست دختری نوجوان شده بود که با تلاش آتش‌نشانان وی از این مخمصه رهایی یافت.

این حادثه ساعت 22و55 دقیقه چهارشنبه گذشته رخ داد و این دختر بچه در حالی که بشدت از درد انگشت می نالید، از سوی پدر و مادرش به آتش‌نشانی منتقل شد.

با مراجعه حضوری دختر بچه به همراه خانواده اش مشخص شد که انگشتر در یکی از انگشتان دست چپ وی گیر کرده و باعث بروز مشکل برای او شده است.

بدین ترتیب آتش‌نشانان بسرعت عملیات خارج کردن انگشتر را آغاز کردند.

نیروهای عملیاتی با استفاده از تجهیزات مخصوص انگشتربر، انگشتری را از انگشت متورم شده این دختر بچه خارج کردند و به ناراحتی این خانواده پایان دادند.

منبع: شوک ایران

کدخبر: 73471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟