کشف جسد کوهنوردی در کوه های آند

هری گریوز 28 ساله که برای دو روز قبل از تولد 29 سالگی اش برنامه پیاده روی انفرادی در پرو را چیده بود، حال بعد از گذشت دو هفته، جسدش در میان شکافی 40 متری واقع در کوه های آند یافت شده است. کشف پیکر بی جان این کوهنورد بریتانیایی توسط تیم های امداد و نجات صورت گرفته است، این خبر تلخ و دردناک به خانواده اش اطلاع داده شد. خانواده وی در پی انتشار بیانیه ای گفته اند: "هری عزیز ما پیدا شده است." وی که دو روز قبل از تولد 29 سالگی اش برنامه خود را آغاز کرده بود انتظار می رفت سه روز بعد سفرش به اتمام برسد، اما وی هرگز بازنگشت. خانواده اش هری را یکی از خوش اخلاق ترین و دلسوزترین مردان توصیف می کنند. آنها ندیدن دوباره وی را غم و اندوه بزرگی می دانند و از تمام افرادی که به هر نحوی در پیدا شدن هری یاری رساندند، تشکر کردند.
گریوز مبلمان ساز اهل اسوستری، بریتانیا با توجه به سابقه اش در کورهنوردی فرد مجربی بوده است. بعد از ناپدید شدن وی تیم امداد و نجات در کنار خانواده و دوستان اش از طریق زمین و هوا جستجو را آغاز کردند. بعلاوه بستگان وی یک صفحه جهت جمع آوری پول برای صندوق جستجو راه اندازی کردند که مبلغی بالغ بر 31 هزار پوند جمع آوری شد، اما متاسفانه تمام این تلاش ها نتیجه شیرینی در برنداشت.
وزارت امور خارجه بریتانیا ضمن تایید مرگ هری گفته است: " به خانواده هری گریوز تسلیت می گوییم و در این زمان دشوار به خانواده اش فکر می کنیم. همچنین کارمندان سفارت برای حمایت از آنها آماده هستند. امیدواریم روح این پسر جوان قرین آرامش قرار گیرد."

کدخبر: 73513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟