چندین شهر فرانسه به محاصرۀ سیلاب درآمده است / آب و هوا در اروپا پس است
حجم ویدیو: 4.27M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

در فرانسه و در محدودۀ استان ایل دوفرانس، دو منطقۀ «لوآره» و «سن ئه مرن» کاملا در محاصرۀ سیل قرار گرفته اند و تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده است. پلیس جسد این فرد جانباخته را که یک زن ۸۶ ساله است در خانه خود در حالیکه آب همه جا را گرفته بوده پیدا کرده است.

شهروندان این شهرها با ابراز نگرانی از سرعت بالا آمدن آب خانه هایشان را ترک می کنند. تاکنون ۳۰۰۰ نفر در شهر نمور به اردوگاههای موقت منتقل شده اند.

این سیلاب ها جاده ها و ریل های قطار را پوشانده و تردد در برخی از مناطق به دشواری صورت می گیرد. بیش از ۱۰.۰۰۰ واحد مسکونی در سه شهر لوآره، سن ئه مرن و ایویلین از برق محروم هستند و به گفتۀ مغازه داران، در نتیجۀ این سیلاب ها محصولات غذایی و میوه ها در فروشگاهها از بین رفته اند.

در هفت شهرستان دیگر فرانسه نیز وضعیت قرمز اعلام شده و نیروهای آتش نشانی تخلیۀ خانه ها و انتقال ساکنان آن به مکان های امن را آغاز کرده اند.

در پاریس نیز به دلیل بالا آمدن آب رودخانۀ سن قایقرانی و نزدیک شدن به کناره های این رودخانه ممنوع اعلام شده است. ارتفاع آب در رودخانۀ سن به ۴ متر و ۴۵ سانتی متر افزایش یافته و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی فرانسه مبنی بر ادامۀ بارش نگرانی از افزایش بیشتر سطح آب این رودخانه می رود.

پاریس در روز ۲۸ ژانویۀ سال ۱۹۱۰ شاهد افزایش بی سابقۀ سطح رودخانۀ سن به ۸ متر و ۶۲ سانتی متر بود و ۳۵ روز طول کشید تا سطح آب کاهش پیدا کند. خسارات اقتصادی ناشی از آن سیلاب ها بیش از ۴۰۰ میلیون فرانک معادل ۱.۶ میلیارد یورو ثبت شده است.

کدخبر: 75672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟