توطئه دختر دانشجو برای ربودن همکلاسی سانتافه سوارش

بیست و چهارم خرداد امسال پسر جوانی با سوار شدن در خودروی سانتافای خود، خانه‌اش در شهرستان پیشوا را به قصد رفتن به دانشگاه ترک کرد، اما دیگر به خانه بازنگشت. با طولانی شدن غیبت او، خانواده‌اش با تلفن همراهش تماس گرفتند که خاموش بود. آنها زمانی که موفق به یافتن وی نشدند، با حضور در پلیس Police آگاهی شهرستان پیشوا، موضوع ناپدید شدن وی را خبر دادند. درحالی که پلیس در جست‌وجوی مرد جوان بود، او روز بعد نزد خانواده‌اش بازگشت و اطلاع داد که وی را سه پلیس قلابی ربوده بودند و یک روز هم در اسارت آنها بوده است.

جوان ربوده شده سپس با حضور در پلیس آگاهی شهرستان پیشوا در شرق استان تهران، درباره ماجرای ربوده شدن خود به افسر بازجو گفت: روز حادثه Incident خانه را ترک کردم تا به دانشگاه بروم. در میانه راه، خودرویی که روی آن چراغ‌گردان نصب بود، به بهانه ایست و بازرسی، خودرویم را متوقف کرد. به محض پیاده شدن از خودرو، ناگهان سه سرنشین خودروی پژو که لباس پلیس به تن داشتند، بی‌آن‌که حرفی بزنند، به من حمله‌ور شده و با پارچه‌ای چشمانم را بستند و با تهدید چاقو، مرا با خود بردند.

وی اضافه کرد: پس از طی مسافتی، آدم‌رباهای پلیس‌نما کارت بانکی‌ام را دزدیدند و به زور رمز آن را هم گرفتند و با توقف مقابل یک دستگاه خودپرداز، خواستند موجودی آن را خالی کنند که دیدند حسابم خالی است. به همین دلیل تهدیدم کردند اگر ساعاتی دیگر 80 میلیون تومان پول در کارت بانکی‌ام نباشد، مرا خواهندکشت.

گروگان نجات‌یافته ادامه داد: نمی‌دانستم برای نجات جانم باید چه‌کار کنم. سرانجام با چند نفر از دوستانم تماس گرفتم و توانستم از آنها 80 میلیون تومان قرض کنم. آنها سپس مرا با چشمانی بسته به یک دامداری منتقل و روز بعد هم مرا در بیابان‌های شهرستان پیشوا با چشمانی بسته رها و فرار Escape کردند. زمانی که چشمانم را باز کردم، خبری از آدم‌رباها و خودروی سانتافای من نبود.

با اطلاعاتی که او در اختیار پلیس قرار داد، چهره‌نگاری از سه پلیس قلابی آدم‌ربا انجام و جست‌وجو برای یافتن آنها آغاز شد تا این که ماموران ردپای سه مرد سابقه‌دار را که شباهت بسیاری به تصاویر آدم‌رباها داشتند، شناسایی کردند. در ادامه تحقیقات دو نفر از آنها در شهرستان پیشوا دستگیر شدند.

متهمان در بازجویی به آدم‌ربایی و اخاذی 80 میلیون تومانی اعتراف کردند.

یکی از آدم‌رباها به افسر بازجو گفت: خواهرم با فرد ربوده شده، هم‌دانشگاهی بود و وقتی متوجه شد او پولدار است، نقشه ربودن و اخاذی از وی را طراحی کرد و مشخصاتش را در اختیارمان قرار داد. من و دوستانم هم طبق نقشه، رفت و آمد پسر پولدار را زیر نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: روزی که او می‌خواست به دانشگاه برود، با راه‌اندازی ایست و بازرسی دروغین راهش را سد کرده و او را ربودیم و 80 میلیون تومان از وی اخاذی کردیم.

سرهنگ عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این‌باره گفت: با اعتراف این مرد و همدستش، دیگر اعضای باند نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در ادامه دختری که طراح این آدم‌ربایی بود و زنی که در محل دامداری از گروگان hostage نگهداری می‌کرد، در شهرستان پیشوا و سرکرده باند هم در تهران دستگیر شدند. پلیس خودروی شاکی را بدون سرنشین در تهران کشف کرد.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند، تابلوی ایست و بازرسی، دو عدد افشانه و مقادیری طلا و جواهر که با پول‌های سرقتی خریده بودند، کشف شد. تحقیقات نشان می‌دادکه دختر دانشجو که عضو این باند بوده، همراه برادرش و دوست او، طلاها را با پول اخاذی خریده است.

اعضای این باند روانه زندان Prison شدند. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

منبع: جام جم

کدخبر: 86823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟