4 کشته و 2 مفقود در بارش های شدید و سیل در ژاپن

بارندگی شدید در این منطقه که در جنوب غربی ژاپن واقع شده از چند روز پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد.
مسئولان سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کردند که به دلیل شدت بارندگی های چند روز اخیر که بر شدت آن نیز افزوده می شود، احتمال وقوع رانش زمین و طغیان رودخانه ها نیز وجود دارد و هشدارهای لازم در این خصوص به مردم داده شده است.
این سازمان روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از همه ساکنان اطراف رودخانه های استان «کوماموتو» خواست موارد ایمنی و اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنند.
تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن نیز با پخش تصاویر سیل اخیر در این منطقه اعلام کرد که برخی از مناطق کیوشو از روز یکشنبه شاهد بارش بیش از 500 میلیمتر باران بوده و به همین دلیل برای سراسر استان کوماموتو هشدار رانش زمین صادر شده است.
این در حالی است که خطر طغیان بعضی از رودخانه های این نواحی نیز به دلیل افزایش حجم آب و سرریز شدن آن وجود دارد.
سازمان هواشناسی ژاپن همچنین اعلام کرد که بارش شدید باران باعث شده زندگی صدها تن از ساکنان مناطق مختلف استان «میازاکی» نیز در منطقه «کیوشو» مختل شود.
گزارش ها همچنین حاکی است که بارش شدید باران در مناطق مختلف شرق و غرب این کشور تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد.
همچنین از ساکنان روستای «مینامیاسو» هم خواسته شده است به دلیل احتمال زیاد طغیان رودخانه ها و رانش زمین، خانه های خود را ترک کرده و به مکان هایی امن پناه ببرند.
استان «کوماموتو» اوایل اردیبهشت ماه جاری شاهد دو زمین لرزه قدرتمند 6.5 و 7.3 ریشتری به فاصله کمتر از چند ساعت و دهها پس لرزه بعد از آن بود که 59 کشته و بالغ بر 700 زخمی بر جای گذاشت.
بازسازی و اسکان دائم مردم این مناطق هنوز به پایان نرسیده که سیل و بارندگی شدید بار دیگر زندگی مردم این نواحی را دچار مشکلات عدیده کرده است.

کدخبر: 86832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟