۸۰ شاکی در پرونده داماد و برادر زن زورگیر

11اردیبهشت‌ماه دختری جوان نزد مأموران پلیس پایتخت رفت و از دزدان زورگیر شکایت کرد. او گفت: ساعتی قبل در یکی از خیابان‌های غرب پایتخت منتظر تاکسی بودم که خودروی پراید سفیدرنگی مقابلم ترمز کرد. به غیر از راننده، مردی روی صندلی جلو و زنی روی صندلی عقب نشسته بودند.
به گمان اینکه آنها مسافر هستند سوار شدم اما در بین راه جوانی که روی صندلی جلو نشسته بود به عقب برگشت و چاقویی روی گردنم گذاشت. او قوی‌هیکل بود و به‌نظر می‌رسید ورزشکار است. با تهدید خواست کیفم را خالی کنم. از ترس جانم مجبور شدم گوشی، پول، لپ‌تاپ و موبایلم را به او بدهم. سپس آنها مرا از ماشین به بیرون پرت و فرار کردند. خوشبختانه همان لحظه توانستم شماره پلاک ماشین را یادداشت کنم.
با سرنخی که دختر جوان در اختیار پلیس قرار داده بود، تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی علی‌وسیله ایردموسی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت ، وارد عمل شدند و راننده خودرو اوایل خرداد‌ماه امسال در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد و به زورگیری‌های سریالی با همدستی برادرزنش اقرار کرد. او وقتی دربرابر بازپرس ویژه سرقت قرار گرفت چنین گفت: مدت‌ها بود که در دام شیشه گرفتار شده بودم و برای تأمین هزینه خرید مواد با همدستی برادرزنم زورگیری می‌کردم.
شگردمان این بود که طعمه‌های خود را به‌عنوان مسافر سوار کرده و با تهدید چاقو دست به سرقت می‌زدیم. اما برای اینکه بتوانیم اعتماد طعمه‌هایمان را جلب کنیم، از دختران فراری استفاده می‌کردیم. آنها از مشتریان‌مان بودند و از ما شیشه می‌خریدند. وقتی برای خرید مواد سوار ماشین می‌شدند، در بین راه مسافر سوار می‌کردیم و دست به زورگیری می‌زدیم. بعضی اوقات هم که دختر فراری گیر نمی‌آمد، همسرم را با خود به سرقت می‌بردیم. با این حال در آخرین سرقت حواسمان پرت شد و یادمان رفت پلاک ماشین را مخدوش کنیم و همین مسئله هم باعث شد گیر بیفتیم.
پس از اعترافات متهم، برادرزن وی هم دستگیر شد و هر دو در بازجویی‌های اولیه به٣٠ فقره زورگیری اقرار کردند. درحالی‌که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت 50نفر دیگر پس از دستگیری اعضای این باند به دادسرای ویژه سرقت رفتند و با شناسایی متهمان به طرح شکایت پرداختند. تاکنون تعداد شاکیان این پرونده به 80نفر رسیده‌ است و افرادی که در دام این گروه از سارقان گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شکایت به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟