دریا و رودخانه در مازندران روز جمعه سه قربانی گرفت

یک نوجوان 13 ساله عصر جمعه در رودخانه هراز در حوالی شهرستان آمل و یک دختر و پدر در آب های ساحلی دریای خزر در شهرستان محمود آباد جان باختند.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل جمعه شب به خبرنگاران گفت که قربانی عصر جمعه رودخانه هراز نوجوان 13 ساله تهرانی بود که در حدفاصل منطقه ' وانا ' به داخل رودخانه افتاد و غرق شد.
جمشید نیکزاد افزود : عرفان صالح آبادی به هنگام استراحت خانواده اش در رو به روی پمپ بنزین وانا به داخل رودخانه افتاد.
وی ادامه داد : با تماس خانواده این نوجوان برای درخواست کمک از هلال احمر ، بلافاصله نیروهای امداد و نجات پایگاه جاده ای کهرود به محل به آب افتادن این نوجوان رسیدند و پس از تلاش یک ساعته با عوامل دهیاری وانا و نیروی انتظامی، جسد این نوجوان بخت برگشته را بعد از تونل وانا از آب بیرون کشیدند.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت که هر هفته در روزهای تعطیل ، بسیاری از خانواده ها از جمله افراد غیر بومی تا چند قدمی رودخانه هراز بساط استراحت و دورهم نشینی خود را پهن می کنند، که متاسفانه برخی حوادث ناگوار را به همراه دارد.
دو هفته پیش نیز پسر بچه پنج ساله تهرانی که خانواده او در چند
قدمی رودخانه هراز در کیلومتر30 حاشیه جاده هراز در حال بیتوته بودند،
به داخل رودخانه افتاد و با گذشت 14 روز تاکنون جسدش پیدا نشده است.
در همین حال منابع مردمی از غرق شدن یک دختر و پدرش در آب های ساحلی شهرستان محمود آباد و در محدوده اجرای طرح سالم سازی دریا خبر دادند.
به گفته منابع مردمی، این دو نفر در محدوده طرح سالم سازی دریا که توسط ساکنان محلی طرح پشت سپاه نامیده می شود، غرق شدند.
بر اساس این گزارش، دختر 13 ساله تهرانی به نام ' فائزه ترکی ' در این منطقه وارد آب شد که به علت ناآشنایی با فن شنا درحال غرق شدن بود که پدرش به نام یوسف ترکی به کمکش رفت .
پدر فداکار پیش از این که بتواند دخترش را نجات دهد در آب غرق شد و جان باخت و ناجیان غریق توانستند بدن بیجان دختر را به ساحل برگردانند که با وجود تلاش نیروهای هلال احمر ، وی نیز جان باخت .
جسد این دختر و پدر تهرانی تحویل پزشکی قانونی شد.
یک منبع آگاه در فرمانداری محمود آباد با تائید غرق شدن دو نفر در آب های ساحلی این شهرستان گفت که این اتفاق شامگاه جمعه رخ داد .
این منبع که خواست نامش در خبر ذکر نشود ، از چگونگی غرق شدن این دو نفر و همچنین محدوده ساحلی جان باختن قربانیان اظهار بی اطلاعی کرد .
هفته پیش نیز دو دختر در حوالی آب های ساحلی شهرستان محمودآباد و در محدوده یک شهرک خصوصی جان باختند.
اگر چه در سه سال اخیر آمار غرق شدگی در دریای مازندران هر سال بیش از 60 درصد کاهش یافته است اما بی توجهی افراد به برخی نکات ایمنی از جمله شنا در خارج از محدوده طرح های سالم سازی ، ممنوعیت شنا در شب و همچنین ناآشنایی با تفاوت های شنا در دریا با استخر و آب های آرام ، سبب می شود تا دریا همچنان قربانی بگیرد.
سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی 86 نفر در آب های ساحلی
دریای مازندران غرق شدند که یک سوم تعداد غرق شدگان در سال 91 بوده است.
طرح سالم سازی دریا در مازندران امسال از اول خرداد به اجرا گذاشته شد و تا اواخرشهریور ادامه دارد.
بر اساس اعلام مسئولان، این طرح هم اکنون در حدود یکصد نقطقه ساحلی دریای مازندران در حال اجراست و بیش از 800 ناجی غریق هم در طول نوار ساحلی 338 کیلومتری دریای خزر در استان مسقر هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟