توفان دیانمو زندگی مردم چین را مختل کرد+عکس

این توفان با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت از دیروز پنجشنبه در استان «گوانگ دونگ» با بارانهای شدید و سیل آسا شروع شد که در نتیجه آن آب رودخانه ها طغیان کرد و سیل بخش های وسیعی از این مناطق را در برگرفته است.
این هشتمین توفانی است که طی سالجاری میلادی نواحی جنوب و جنوب شرقی این کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
سازمان هواشناسی چین روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «دیانمو» فعالیت خود را از ساعت 15:40 دقیقه روز گذشته آغاز کرد و همچنان به مسیر خود همراه با وزش بادهای سنگین و بارش گسترده به سمت شرق کشور و خلیج «بیبو» ادامه می دهد.
گزارش ها حاکیست که در مناطق یاد شده بین 200 تا 300 میلیمتر باران باریده و سازمان حوادث غیرمترقبه چین نیروهای امدادی را برای کمک به مردم و مهار سیل به منطقه گسیل کرده است.
هم اکنون تمامی نیروهای امدادی در منطقه اطراف محل اصلی وقوع توفان در حالت آماده باش بسر می برند و پیش بینی شده «دیانمو» طی ساعات آینده مسیر خود را به سمت کشور ویتنام ادامه دهد.
گستردگی این توفان حتی باعث شده مسئولان محلی با اعلام وضعیت قرمز در استان «های نان»، بیش از 40 هزار نفر از ساکنان منطقه را که در معرض خطر سیل و طوفان بودند تخلیه و در سکونتگاه های موقت اسکان دهند.
در پی بارندگی های شدید دستکم 17 پرواز در فرودگاه بین المللی «می لان» لغو شد و 11 پرواز هم با تاخیر همراه بود، این در حالیست که برنامه حرکت قطارهای سریع السیر نیز در استان «های نان» متوقف شده است.
همچنین به دنبال بارش باران برخی از بزرگراه های استان به دلیل آبگرفتگی بسته شد و دهها خودرو در میان انبوهی از آب گرفتار شدند.
از ابتدای تابستان امسال که دولت چین هشدار وقوع سیل و توفان را صادر کرده بود، در مجموع 764 نفر کشته و مجروح شدند که آمارها از کشته شدن بیش از 300 نفر حکایت دارد.
همچنین طی سه ماه اخیر، توفان و سیل 800 هزار خانه و زیرساخت های اقتصادی چین را تخریب و یا به آنها آسیب جدی وارد کرده است.
گزارش سازمان حوادث غیرمترقبه چین نیز حکایت از آن دارد که مناطق سیل زده این کشور فقط در یک ماه گذشته متحمل 33 میلیارد دلار خسارت مادی شده اند.
سیل امسال بر اساس گزارش منابع خبری چین، یکی از شدیدترین بلایای طبیعی پس از سال 1998 میلادی است که در آن سال جان نزدیک به چهار هزار نفر را گرفت.
مردم نواحی جنوبی چین همه ساله در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) بارانهای سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی تجربه می کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟