در خونین‌ترین تصادف که در جاده اسلام‌آباد استان لرستان رخ داد پنج نفر از سرنشینان یک خودروی پژو در برخورد با کامیون کشته شدند.بنا بر اعلام پلیس راه استان لرستان، این حادثه در 35 کیلومتری محور زانوکه به اسلام‌آباد به علت سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ خودروی سواری رخ داده است. در حادثه رانندگی دیگر ی که دیروز در جاده مخصوص کرج و در محدوده گرمدره اتفاق افتاد یک خودروی هیوندا «آی ایکس 55» واژ گون شد. در این حادثه 2 نفر از سرنشینان این خودرو که یک زن 34 ساله و یک کودک 4 ماهه بودند جان باختند. یک زن 55 ساله نیز پس از انتقال به بیمارستان بر اثر خونریزی شدید جان باخت.
در پی این حادثه 11 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که به بیمارستان‌های کرج انتقال یافته‌اند. همچنین صبح جمعه نیز براثر برخورد دو اتوبوس در بزرگراه کرج- تهران و در محدوده پیکانشهر سه نفر از مسافران کشته و 45 نفر مجروح شدند.
تصادف مرگبار در بزرگراه قزوین
با واژگونی یک سواری پراید در آزادراه قزوین- زنجان و در محدوده شهرستان تاکستان نیز یک نفر کشته و 5 نفر مصدوم شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین گفت: پریشب خبر واژگون شدن سواری پراید در خط شمالی آزادراه قزوین- زنجان به مرکز پیام اورژانس شهرستان تاکستان اعلام شد و بسرعت تیم تکنیسین‌های اورژانس از پایگاه قره باغ به محل حادثه اعزام شدند.
با رسیدن نخستین آمبولانس به محل حادثه مشخص شد یکی از سرنشینان خودرو در لحظه وقوع حادثه جان خود را از دست داده است و 5 سرنشین دیگر از جمله کودکی 5 ساله دچار صدمات نسبتاً شدید شده‌اند. پس از انجام عملیات رهاسازی 4 مصدوم حادثه از میان اتاقک در هم شکسته خودرو به بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان و یک مصدوم که شرایط وخیم داشت، به مرکز درمانی شهید رجایی قزوین انتقال داده شدند. رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی در پایان از مردم خواست در صورت بروز حوادث ضمن رعایت خونسردی از جابه‌جایی مصدومان خودداری کنند و مراکز اورژانس را سریعاً در جریان حادثه قرار دهند.
واژگون شدن خودرو در جاده شهرکرد - فارسان
شامگاه جمعه نیز یک خودرو در جاده شهرکرد- فارسان واژگون شد که در این حادثه 2 نفر از سرنشینان خودرو پژو به‌علت شدت جراحات در دم جان باختند و چهار مصدوم نیز برای ادامه درمان به بیمارستان سیدالشهدای فارسان منتقل شدند.کارشناسان پلیس راهور در خصوص علت حادثه تاکنون اظهار نظر نکرده‌اند، اما رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری پیش‌تر سرعت غیر مجاز را از عوامل واژگونی خودرو اعلام کرده‌بود.
به‌گفته سرهنگ رحمت‌الله نجفی 26 درصد تصادفات رانندگی در استان بواسطه سرعت غیر مجاز و واژگونی خودروها رخ می‌دهد. به‌گفته وی از ابتدای سال‌جاری تاکنون 101 فقره از تصادفات رانندگی به علت واژگونی خودروها و سرعت غیر مجاز اتفاق افتاده است.
محورهای ارتباطی استان چهار محال و بختیاری به‌دلیل اتصال استان‌های جنوبی به مرکز و غرب کشور از محورهای پرتردد محسوب می‌شود.
حادثه‌ای در جاده امیدیه اهواز
رئیس پلیس راه استان خوزستان نیز از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو 405 در محور امیدیه- اهواز خبر داد.
این خودروی پژو پس از برخورد با گاردریل یک پل واژگون شد و در پی وقوع این حادثه یک نفر مجروح و دو نفر کشته شدند.رئیس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به علت وقوع این حادثه گفت: کارشناسان پلیس با حضور در محل علت این حادثه مرگبار رانندگی را خستگی و خواب آلودگی راننده سواری پژو 405 اعلام کردند.گزارش‌های مربوط به حوادث رانندگی که در پایان هفته در جاده‌های مختلف اتفاق افتاده نشان می‌دهد در 7 مورد از این حوادث خونین، خودروها واژگون شده‌اند که بیشترین تلفات رانندگی را داشته‌اند.
تصادف مرگبار در جاده تهران -‌کرج
رئیس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: ترکیدگی لاستیک سواری هیوندا در جاده تهران- کرج 2 کشته و 2 مجروح برجا گذاشت. در این حادثه که عصر جمعه در کیلومتر 15 آزادراه تهران- کرج رخ داد یک دستگاه سواری هیوندا به‌دلیل ترکیدگی لاستیک واژگون شد که در این حادثه دو نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.
همچنین براثر انحراف به چپ و برخورد سواری ام‌وی‌ام با سواری لکسوس در کیلومتر 5 محور لافت هرمزگان 3 نفر کشته و 2 نفر مجروح شدند.
همچنین در کیلومتر 62 محور فارسان استان چهارمحال و بختیاری نیز براثر بی‌توجهی به جلو و واژگونی پژو پارس 5 نفر مجروح شدند.
واژگون شدن سواری بنز یک کشته داشت
در اثر واژگون شدن یک دستگاه سواری بنز در محور «اصفهان- بهارستان» راننده خودرو جان خود را از دست داد و سرنشین دیگر بشدت مجروح شد.سرهنگ «جهانگیر کریمی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: روز گذشته مأموران پلیس راه «اصفهان- شیراز» از واژگون شدن یک دستگاه سواری بنز در محور اصفهان- بهارستان باخبر شدند که بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: متأسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راننده خودرو درگذشت و سرنشین 27 ساله آن بشدت مجروح شد که به بیمارستان انتقال یافت. این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شده است.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟