سونامی کوچک پس از زلزله 7.1 ریشتری در نیوزیلند/ زلزله خساراتی نداشت

این زلزله بزرگ به همراه چند پس لرزه که بزرگی آنها نزدیک به 6 ریشتر گزارش شد، منطقه ای در نزدیکی نیوزیلند را لرزاند که پس از آن با هشدار به ساحل نشینان در مورد سونامی، از آنها خواسته شد به ارتفاعات بروند.
حدود سه ساعت بعد پس از مشاهده یک سونامی 30 سانتی متر به ساحل نشینان نیوزیلند توصیه شد به خانه های خود بازگردند.
به نوشته تارنمای رادیو نیوزیلند و 'نیوزیلند هرالد'، وزارت دفاع مدنی که مسئول شرایط اضطراری ملی در این کشور است، اعلام کرد موج 30 سانتی متری بیشترین افزایش موج ناشی از سونامی بوده که رخ داده و پیش بینی می شود تنها امواجی با ارتفاع 20 سانتی متر وجود داشته باشد.
وزارت دفاع مدنی نیوزیلند اعلام کرد هیچگونه گزارشی از آسیب و یا صدمات دریافت نشده است.
این زلزله بزرگ باعث هشدار سونامی، تعطیلی مدارس و توقف موقت حرکت قطارها شد.
این هشدار سونامی سواحل شرقی از جزیره شمالی و بخشی از جزیره جنوبی را تحت تاثیر قرار داد.
نیویلند از دو جزیره بزرگ شمالی و جنوبی و چند جزیره کوچک تشکیل شده و جزیره شمالی توسط تنگه 'کوک' از جزیرهٔ کم جمعیت تر جنوبی جدا شده است. این جزیره چهاردمین جزیرهٔ بزرگ جهان به شمار می رود و براساس آمار سال 2011 میلادی سه میلیون و 366 هزار نفر جمعیت دارد.
براساس برآوردهای سازمان زمین شناسی آمریکا، این زمین لرزه ها در سواحل نیوزیلند در عمق حدود 30 کیلومتر زمین اتفاق افتاده است و مرکز زلزله 167 کیلومتر با 'گیزبورن' نزدیک ترین شهر اصلی که دارای جمعیتی حدود 45 هزار نفر است، فاصله داشته است.
نیوزیلند طی ماه های گذشته شاهد چند زمین لرزه با قدرت بیش از 6 ریشتر بود.
پنج سال پیش زلزله ای به قدرت 6.3 ریشتر جان 185 نفر را در نیوزیلند گرفت که یکی از مرگبارترین حوادث این کشور بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟