سیل جان 60 نفر را در کره شمالی گرفت

بارش شدید باران و متعاقب آن به راه افتادن سیل گسترده و توفان باعث شده تا دهها هزار نفر نیز بی خانمان شوند ضمن آنکه 25 نفر هم بر اثر این حادثه طبیعی ناپدید شده اند.
کره شمالی خاطر نشان کرده است که تمامی تلاش خود را برای کمک رسانی و تعمیر منازل ویران شده بکار گرفته و اوضاع در حال بهبود است.
گزارش ها حاکی است که بیش از 20 هزار هکتار زمین زراعی بخصوص در نواحی سیل زده شمال شرق این کشور زیر آب رفته و بیش از پنج هزار هکتار زمین هم از بین رفته است.
خبرگزاری کره شمالی گزارش کرده که 560 ساختمان مسکونی، 30 واحد و کارخانه تولیدی و 20 مدرسه کلا ویران شده است.
در این میان یک نیروگاه برق و شش پل فروریخته و بخش های قابل توجهی از جاده شوسه را آب برده است.
ظاهرا توفان هایی که اخیرا در دو هفته گذشته از ژاپن وزیدن گرفت، باعث شده تا اوضاع جوی کره شمالی نیز خراب شود و جبهه های بارش زا باعث بروز سیل شدید در این کشور شود.
تلویزیون مرکزی چین به تازگی تصاویری منتشر کرد که نشان می داد امدادرسانان این کشور در حال بیرون کشیدن مصدومان سیل کره شمالی در منطقه مرزی در استان «جین لین» در شمال شرق چین هستند.
بیشترین بارش ها مربوط به روزهای 29 اوت تا دوم سپتامبر (8 الی 12 شهریور) بوده اما کره شمالی امروز با انتشار این بیانیه در باره این بلایای طبیعی اطلاع رسانی کرده است.
پیونگ یانگ همچنین اعلام کرده که در جریان جاری شدن سیل و مصائب وارده از چین درخواست کمک کرده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟