بارش 165 میلیمتری باران/خسارت 312میلیارد ریالی سیل به کشاورزی کردکوی

مجتبی جمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین بارش شب گذشته در روستای نامن این شهرستان و به میزان 165 میلیمتر بوده است.
به گفته وی، همچنین در روستای قلندرآیش 123 میلیمتر و در شهر کردکوی 93 میلیمتر باران باریده که در نتیجه آن ، به بخش های گوناگون شهرستان خسارت های زیادی وارد شده است.
وی بیان کرد: کارشناسان در حال بررسی مقدار و ابعاد خسارت های وارده به بخش های عمومی، تاسیسات، منازل و واحدهای تجاری هستند.
فرماندار کردکوی افزود: در اثر این بارش ها به تاسیسات زیربنایی ، راه ها ، منازل مسکونی و همچنین مزارع کشاورزی به خصوص دانه های روغنی و شالی خسارت های زیادی وارد شد.
جمالی گفت: با وجود تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده و تلاش های صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان و دهیاران و نیروهای مردمی همچنان بخش های عمده ای از روستاها از جمله روستاهای شرق شهرستان درگیر سیلاب با حجم بالا هستند که تلاش ها برای به کاهش آسیب ها و امداد رسانی به حادثه دیدگان توسط ماموران و مسوولان ادارات مسکن و راه وشهرسازی، هلال احمر، نیروهای انتظامی و پلیس راهور، اعضای شوراها و دهیاران و مردم ادامه دارد.
فرماندار کردکوی بیان کرد: همچنین بارش ها و سیلاب ناشی از آن محور کردکوی به گرگان در بزرگراه تهران - ساری - گرگان را شب گذشته در حد فاصل روستای گرجی محله تا سه راه یساقی مسدود کرد که اینک با تلاش ماموران باز و عبور و مرور خودروها در آن با هدایت پلیس راه با احتیاط در جریان است.
وی همچنین از امداد رسانی و اسکان مسافران گرفتار شده در سیلاب شامگاه گذشته این شهرستان اشاره کرد و گفت: بارش کم سابقه باران که از غروب چهارشنبه در کردکوی آغاز شد، علاوه بر وارد کردن خسارت به بخش های گوناگون ، مسافرانی که در حاشیه خیابان ها و پارک های این شهرستان گردشگرپذیر اسکان داشتند را غافلگیر کرد.
جمالی ادامه داد: در این ارتباط 75 خانوار مسافر شامل 350 نفر در مدارس و سالن های ورزشی این شهرستان اسکان داده شدند.
شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان در حاشیه جاده اصلی تهران - ساری - گرگان قرار داشته و افزون بر 75 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان با گرگان مرکز استان گلستان 27کیلومتر فاصله دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

رفتار وقیحانه با پسر نابینا +عکس

جزییات ریزش تونل مترو کیانشهر از زبان شاهد عینی/4 کشته و 6 مجروح / اسامی کشته شدگان اعلام شد+تصاویر

فیلم / اقدام زشت مرد با دختر 15 ساله در اتاق پشتی سوپر مارکت + تصاویر دوربین مدار بسته

زن شوهر دار خودش را دزدید تا شوهر پولدارش را امتحان کند

عمل وقیحانه مرد با همسرش در آسایشگاه زنان بد سرپرست بهزیستی بوشهر





اخباری که شاید از دست داده باشید:

فیلم آزار دادن دختر 17 ساله باردار+ تصاویر

عروس و داماد برهنه در خیابان دستگیر شدند +عکس

100 ضربه شلاق برای احسان حدادی به خاطر آزار و اذیت دختر 30 ساله +جزئیات حکم

کدخبر: 224064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟