آتش نشانی تهران تنها عضو معتبرترین انجمن تخصصی جهان+عکس

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به عضویت انجمن بین المللی آتش نشانی و ایمنی (CTIF) پذیرفته شد.
با مذاکرات و رایزنی های علمی و تخصصی از سوی مرکز بین الملل سازمان آتش نشانی تهران با انجمن CTIF ، مقدمات پیوستن این سازمان به انجمن بین المللی که یکی از معتبرترین و قوی ترین انجمن های آتش نشانی و ایمنی در دنیا به حساب می آید، فراهم شد.
سال گذشته با موافقت تور اریکسون رئیس انجمن بین المللی CTIF، این سازمان به عنوان یکی از اعضای ثابت این مجموعه و نماینده کشور ایران پذیرفته و قرارشد با دعوت رسمی از سازمان آتش نشانی تهران برای شرکت درکنفرانس سالانه این انجمن درسپتامبر 2016 در شهر هلسینکی ، این موضوع مطرح و به رای گذاشته شود.
سرانجام عضویت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز گذشته در جلسه سالانه این انجمن با رای موافق اکثریت اعضا وتایید هیات رییسه CTIF به تصویب رسید وگواهینامه رسمی عضویت ثابت این سازمان به عنوان نماینده کشور ایران طی مراسم با شکوهی تقدیم مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران شد.
سعید شریف زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران که به دعوت رسمی در جلسه انجمن بین المللی آتش نشانی و ایمنی درفنلاند شرکت کرده است ، درحاشیه این اجلاس اظهار داشت: انجمن بین المللی CTIF یکی از معتبرترین و مهم ترین انجمن های تخصصی در زمینه آتش نشانی و امداد و نجات در دنیا است و تمامی اعضای آن شامل کشورهای پیشرفته و صاحب سبک اروپایی و امریکایی هستند.
وی به تاثیری که عضویت این سازمان دراین انجمن خواهد داشت، اشاره کرد و افزود: سازمان آتش نشانی تهران و همچنین تمامی آتش نشانی های سطح کشور قادر خواهند بود تا در کنفرانس ها، همایشها، نمایشگاهها، مسابقات عملیاتی ورزشی و مانورهای مختلف، با دعوت رسمی رئیس CTIF شرکت کرده و علاوه بر تبادل اطلاعات و تجربیات با دیگر آتش نشانان و سازمانهای امدادی در دنیا، از تسهیلات و تکنولوژیهای برتر کشورهای عضو در زمینه آتش نشانی بهره مند شده و با گسترش ارتباطات و تعاملات با مقامات ارشد آن سازمان ها ، زمینه را برای طراحی و اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف ملی و بومی با کمک و مشاوره کشورهای پیشرفته میسر سازند.
شریف زاده تصریح کرد: انجمن CTIF شامل کمسیون های مختلف تخصصی بوده ودر زمینه ها گوناگونی از قبیل، حفاظت و پیشگیری از حریق و ایمنی ساختمانها، هزمت و مواد پر خطر، آموزش و تجهیز مراکز آموزشی، آتش نشانی و امداد و نجات کلان شهرها، آتش نشانان داوطلب و N.G.O ها، آتش نشانان داوطلب نوجوان و ... فعالیت می کند.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود این کمسیون های تخصصی، کشورهای عضو در خصوص بهره مندی از امکانات و اطلاعات موجود در زمینه های آموزشی، عملیاتی، فرهنگ سازی، استفاده از لابراتوآرهای تخصصی و اجرای بسیاری از پروژه های بزرگ دیگر، ضمن برقراری ارتباط مستقیم با منابع اصلی و کشورهای صاحب صنعت، باعث اعتلای سطح ایمنی در کشورها و شهرهای خود می شوند.
مدیرعامل آتش نشانی پایتخت با اعلام این که اکثر اعضای این انجمن از مدیران و مقامات ارشد، مجرب و با دانش سازمانها و موسسات آتش نشانی و ایمنی کشورهای دنیا هستند، خاطر نشان ساخت: با همکاری این انجمن می توان در جهت افزایش سطح دانش و بینش پرسنل سازمان های آتش نشانی و اعتلای ایمنی شهرها و حتی کشور، با دعوت از اساتید و کارشناسان مجرب کمسیون های مختلف این انجمن به منظور برگزاری دوره های مختلف آموزشی تخصصی و همچنین ارائه مشاوره و بیان خطی مشی های راهبردی، بهترین و بیشترین بهره مندی را از تجربیات و دانش آنها در داخل شهر و کشور خود داشته باشیم.
وی شعار اجلاس این دوره از مجمع سالانه انجمن را "ایمنی ورفاه آتش نشان" اعلام کرد ویادآور شد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشور آسیایی است که به عنوان عضو اصلی در این انجمن پذیرفته می شود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟