وقوع زمین لرزه درژاپن و احتمال مرتبط بودن آن باآزمایش هسته ای کره شمالی

اینکه این زمین لرزه با آزمایش روز جمعه کره شمالی مرتبط بوده باشد، موضوعی است که هنوز هیچ مرجع رسمی آن را مورد تایید قرار نداده اما برخی محافل خبری این دو موضوع را به یکدیگرد مرتبط دانسته اند.
با این حال سازمان لرزه نگاری ژاپن اعلام کرده که زمین لرزه مورد نظر ساعت 20:53 دقیقه جمعه شب (به وقت محلی) در سواحل شرقی و در منطقه ایباراکی رخ داده است.
این سازمان افزوده که زمین لرزه در عمق ۵۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و به همین سبب نیازی به صدور هشدار سونامی نبوده است.
این اتفاق درست چند ساعت پس از آن می افتد که مشخص شد در ساعت 9:30 دقیقه صبح روز جمعه (به وقت محلی) در استان شمالی هامکیونگ کره شمالی زلزله ای به قدرت 5.3 دهم ریشتر رخ داده است.
کره شمالی دیروز جمعه آزمایش هسته ای پنجم خود را که قدرتی معادل انفجار ۱۰ کیلو «تن تی ان تی» داشت در اعماق زمین آزمایش کرد و آن را موفقیت آمیز دانسته است.
این کشور از سال ۲۰۰۶ میلادی به این طرف پنج آزمایش هسته ای انجام داده که این قویترین آن بوده و پس از این آزمایش در مناطق مختلف نزدیک به محل آزمایش زمین لرزه های مختلفی به ثبت رسید که قدرتمندترین زلزله ثبت شده 5.3 دهم ریشتر بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟