چین بار دیگر به جستجوی هواپیمای گمشده مالزی ادامه می‌دهد

پس از توقف یک دوره نسبتا کوتاه 4 ماهه، در حالی که شواهد و قرائن تازه ای در ارتباط با این هواپیما پیدا شده، چین تصمیم به تفحص دوباره این هواپیما گرفته است.
هواپیمای خطوط هوایی مالزی در ماه مارس سال 2014 با 239 سرنشین که دو سرنشین آن ایرانی بودند، در مسیر کوالالامپور - پکن به طرز مرموزی ناپدید شد و تاکنون به جز چند قطعه که گفته می شود متعلق به این هواپیما است، اثری از آن بدست نیامده است.
چین که پیشتر کشتی «دونگ هانگ جیو 101» خود را برای ماموریت های گشت زنی به منطقه اعزام کرده بود، بار دیگر از اعزام این کشتی جهت ادامه عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده خبر داده است.
این کشتی که تا قبل از بهمن ماه سال گذشته در منطقه حضور داشت، قرار است با نصب تجهیزات و ادوات پیشرفته ردیابی، مجددا همراه با دو کشتی دیگر که گفته می شود از مدل تحقیقاتی «فوگرو» و استرالیایی است، عملیات جستجوی خود را آغاز نماید.
رونامه گلوبال تایمز چین امروز به نقل از وزارت امور زیربنایی و حمل و نقل استرالیا اعلام کرد که کشتی «دونگ هانگ جیو 101» قرار است در ماموریت جدید خود منطقه ای به وسعت 120 هزار کیلومتر را مورد جستجو قرار دهد.
چین و استرالیا پیشتر نیز بر گسترش همکاری در خصوص کشف راز هواپیمای مفقود شده «ام اچ 370» تاکید داشتند و این موضوع با تداوم همکاریها بار دیگر از سوی دو کشور اعلام شده است.
در ماههای گذشته چندین قطعه از لاشه های یک هواپیما در سواحل غربی آفریقا پیدا شده که حداقل سه قطعه آن تایید شده که مربوط به همین هواپیمای مالزیایی است.
چین اوایل سال گذشته در شرایطی که هنوز از سرنوشت هواپیمای مفقود شده «ام اچ 370» مالزی خبری در دست نبود، کمکی به مبلغ 14 میلیون و 500 هزار دلار برای استمرار جستجوها اختصاص داده بود.
با توجه به اینکه بیشتر سرنشینان این هواپیما چینی بودند، دولت پکن با اختصاص این بودجه تلاش داشت تا کشورهایی نظیر مالزی را برای ادامه جستجوها ترغیب نماید.
دولت مالزی نیز از این اقدام چین استقبال کرده و افزوده است که تلاش هایش را برای یافتن هر اطلاعی از این هواپیما ادامه خواهد داد.
از زمانی که این هواپیما ناپدید شده، تاکنون هزاران کیلومتر از دریاها زیر نظارت و جستجو قرار گرفت و دولت مالزی بارها به دلیل بروز این حادثه که علت آن هم مشخص نشده، از چین عذرخواهی کرده است.

کدخبر: 72874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟