افزایش شمار کشته های سیل چین/اعلام هشدار در مناطق مختلف

بر اثر بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب در نواحی و بخش های مختلف کشور چین بویژه استان «جیانگ شی» در شرق این کشور، از روز شنبه تاکنون دستکم 22 نفر جانشان را از دست داده اند.
این در شرایطی است که با بالا آمدن سطح آب «رود زرد» در این منطقه هزاران نفر از مردم خانه هایشان را ترک کرده و به مکان های امن رفته اند.
سازمان هواشناسی چین دیروز سه شنبه نیز هشدار زرد صادر و تاکید کرد که در دو روز آینده بارش باران و سیل مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور را تهدید می کند و وزش توفان ممکن است تلفاتی به دنبال داشته باشد.
پیش بینی شده است که تنها در استان های «جیانگ سو» و «آن خویی» در جنوب شرق و شرق چین در 24 ساعت آینده 150 میلیمتر باران ببارد.
مرکز پیشگیری از سیل در چین اعلام کرده است که از روز شنبه در مناطق جنوب شرقی این کشور 15 نفر نیز به دلیل بارش باران، رانش زمین و سیل ناپدید شده اند.
این در شرایطی است که هفته گذشته چین اعلام کرد از ابتدای بارش باران در فصل بهار و تابستان امسال تاکنون بیش از 83 نفر جانشان را از دست داده اند که با احتساب آمار جدید شمار کشته ها از مرز 100 نفر فراتر رفته است.
این در شرایطی است که بخش ها و استان های جنوبی چین در فصل تابستان هر سال بیشترین بارش و سیل را تجربه می کنند.
پیش بینی می شود در روزهای آینده سیل در برخی از استان های جنوبی و جنوب غرب چون «یون نن»، «سیچوان» و شهر «چونگ چینگ» جاری شود.
سازمان حوادث غیرمترقبه چین چند ماه پیش با اعلام اینکه امسال یکی از پربارش ترین سال ها خواهد بود به مردم بخصوص در مناطق جنوبی و جنوب شرقی به خاطر وقوع سیلاب های گسترده هشدار داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 86859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟