مأموریت ویژه پلیس در پرونده خط‌خطی‌های تلگرامی

فرمانده نیروی انتظامی به انتشار تصاویر جهت‌دار از برخی از اقدام های نادرست ناجا در سال‌های گذشته واکنش نشان داد و گفت: همان زمان با متخلفان برخورد کرده بودیم اما مجدداً این تصاویر در فضای مجازی منتشر شده است.

سردار حسین اشتری صبح دیروز در حاشیه همایش پلیس، روانشناسی و مشاوره با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره فیلمی که در آن برخی از اشرار اقدام به قدرت‌نمایی و بیان الفاظ رکیک کرده بودند، گفت: چندی پیش فیلم‌هایی در شبکه‌های مجازی از تعدادی از اوباش پخش شد که این فیلم‌ها مربوط به قبل است و بسیاری از افراد حاضر در آنها شناسایی و دستگیر شده و پرونده‌شان در مراجع قضایی است.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد نیز فراری هستند و در آینده دستگیر شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید، خاطرنشان کرد: البته این افراد در محیط خصوصی اقدام به این کار کرده و قدرت‌نمایی‌‌شان در ملأعام نبوده اما با توجه به اینکه سبب وحشت مردم شده و اقدام خلاف قانون انجام دادند، با آنها برخورد خواهیم کرد. فرمانده پلیس ایران با بیان اینکه ما در سال‌های گذشته کمترین تحرک را از سوی این افراد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با تعداد زیادی از اراذل و اوباش برخورد شده و ما اجازه قدرت‌نمایی و ایجاد مزاحمت برای مردم را به آنان نخواهیم داد.

سردار اشتری در پاسخ به سؤالی درباره انتشار فیلم‌هایی از تخلفات برخی از مأموران پلیس در فضای مجازی اظهار کرد: ما با تخلفات حتی اگر در داخل ناجا نیز باشد برخورد می‌کنیم، برخی از این فیلم‌ها که در فضای مجازی نمایش داده می‌شوند، مربوط به چند سال گذشته است که ما مأموران خاطی را شناسایی و با آنها برخورد کردیم اما فیلم‌ها و تصاویر آن بتازگی در فضای مجازی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه ناجا با هرگونه ناهنجاری، برخوردی قاطع خواهد داشت، اظهار کرد: افرادی که اقدام به توزیع این فیلم‌ها کنند نیز شناسایی و با آنها برخورد می‌شود. فرمانده پلیس ایران در پاسخ به سؤالی درباره ماجرای تعقیب و گریز مأموران پلیس با مجرمان در سبزوار که باعث مرگ 3 مرد در تهران شده‌اند، گفت: هنوز رأی رسمی را به ما اعلام نکرده‌اند. مأموران ما با حکم قضایی با این افراد برخورد کرده بودند و ما در حال رسیدگی به پرونده این افراد هستیم و نتایج را اعلام خواهیم کرد. سردار اشتری درباره نصب دوربین در کلانتری‌ها نیز اظهار کرد: بنای ما بر این است که در تمامی مراکزی که پلیس در حال خدمت به مردم است، دوربین نصب شود که امیدواریم بودجه آن از سوی دولت تأمین شود.

کدخبر: 1083 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟