عکس  پروفایل زن جوان دردسر ساز شد

سرهنگ "دلاور القاصی مهر" فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و مهندسی اجتماعی موفق شدند، فردی به نام "مهدی" را که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تلفن همراه برای یکی از بانوان ایجاد مزاحمت می کرد دستگیر کردند.

وی توضیح داد: متهم "مهدی" با ارسال فیلم و تصاویر غیراخلاقی و ارسال پیام های توهین آمیز برای این زن جوان، وی را مورد تهدید قرار داده و باعث ایجاد مزاحمت برای خانواده وی شده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت ادامه داد: عامل ایجاد این مزاحمت ها که یک نوجوان 16 ساله می باشد، در اظهارات خود در پلیس فتا علت و انگیزه اصلی خود را سرگرمی و زمینه سازی برای سوء استفاده از این خانم و دختر وی اعلام کرد و گفت: وقتی عکس پروفایل شاکی را که از حجاب مناسبی برخوردار نبود دیدم و سوسه شدم تا با وی ارتباط برقرار کنم.
سرهنگ القاصی مهر به شهروندان توصیه کرد: از قرار دادن عکس های شخصی هر چند با حجاب به عنوان عکس پروفایل در برنامه های شبکه اجتماعی خودداری نمایید، هرگز عکس ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را در سایت ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.
وی تاکید کرد: شهروندان لازم است بخاطر داشته باشند افراد در شبکه های اجتماعی می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اینترنتی اعتماد شما را جلب کنند، هرگز نباید حرف‌های آنها را باور کرد، معمولاً در شبکه‌های اجتماعی، جزئی‌ترین اطّلاعات کاربران نیز قابل دریافت و انتشار است،‌ پس هر لحظه امکان سوء استفاده از آنان وجود دارد و حریم خصوصی افراد به شدت تهدید می شود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟