هکر فیس‌بوک این دختر، خواستگار ناکامش بود

سرهنگ "سیدموسی حسینی" رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: دختر 24 ساله‌ای با در دست داشتن دادنامه‌ای قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد چندی پیش یک ناشناس با هک ایمیل و پروفایل شخصی فیس‌بوک وی و تغییر رمز عبور آنها از طرف او پیام‌های غیراخلاقی و نامربوط برای دوستانش در فضای مجازی ارسال می‌کند که موجب هتک حیثیت و آبروی من در بین دوستان و فامیل شده است.

وی افزود: ماموران اقدامات خود را برای شناسایی این هکر آغاز کردند و با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی خود موفق به شناسایی وی شدند. هکر که هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کرد روزی شناسایی شود، پس از مواجهه با دختر جوان مشخص شد خواستگار قدیم این دختر جوان بوده که پس از شنیدن جواب رد برای ازدواج به فکر انتقام‌گیری از وی افتاده است.

سرهنگ حسینی به شهروندان هشدار داد که در انتخاب کلمه عبور مراتب امنیتی را مد نظر قرار دهند و کلمه عبور به گونه‌ای باشد که به راحتی قابل حدس زدن نباشد مانند شماره شناسنامه یا تاریخ تولد یا ... و رمز عبور می‌بایست ترکیبی از کاراکترهای مختلف حروف کوچک و بزرگ و اعداد و نمادهای خاص باشد. اکثر کاربران اینترنت از رمز عبورهای ساده و قابل حدس استفاده می‌کنند تا آن را به خاطر داشته باشند و فراموش نکنند و به مسائل امنیتی توجهی ندارند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در این پرونده اگر شاکی از رمز عبور مناسب استفاده می‌کرد اطلاعات کاربری وی به راحتی در دست فرد هکر قرار نمی‌گرفت، هرچه رمز عبور پیچیده‌تر و طولانی‌تر باشد کشف آن سخت‌تر است و فرد هکر مدت زمان زیادی برای به دست آوردن اطلاعات نیاز دارد که اگر کاربران به صورت دوره‌ای رمز عبور را تغییر دهند ضریب امنیتی اطلاعات کاربری‌شان بسیار بالا می‌رود.

کدخبر: 41958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟