مردم اجساد معلمان کشته‌شده را به خاک سپردند

مردم شهر مکزیکو، اجساد معلمان کشته‌شده در درگیری‌های خشونت‌بار دو روز قبل را دفن کردند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بعد از درگیری‌های سه روز گذشته بین معلمان معترض و نیروهای پلیس که با تیراندازی نیروهای پلیس به سوی معلمان منجر به کشته‌ و زخمی‌شدن چند معلم شد، امروز(چهارشنبه) مردم «مکزیکوسیتی» اجساد معلمان کشته‌شده را دفن کردند.
در این درگیری‌ها که در یکی از شهرهای جنوبی این کشور رخ داد، 8 تن کشته و دست‌کم 100 نفر دیگر زخمی شدند که از این میان سه نفر مربوط به معلمان مکزیکوسیتی بودند.
روز یکشنبه ساکنان شهر «نوچیختلان»(Nochixtlan)، در «اوآخاکا» با پلیس درگیر شدند که در این تقابل نیروهای پلیس به سمت معترضان آتش گشودند و 8 نفر از جمله «عیسی کادنا سانچز» 19 ساله را کشتند.
این نوجوان دومین نفری بود که در این مراسم تدفین که با راه‌پیمایی صدها نفر و زیر باران برگزار شد به خاک سپرده شد.
درگیری‌های خشونت‌آمیز بعد از آن آغاز شد که اتحادیه معلمان با قانون جدید «تست اجباری» از معلمان به عنوان بخشی از اصلاحات سیستم آموزش و پرورش فراگیر در این کشور، مخالفت و اعتراض کردند.
معلمان خشمگین همچنین نسبت به دستگیری رهبران اتحادیه که به اتهام پول‌شویی توسط نیروهای پلیس این کشور بازداشت شده‌اند معترض هستند؛ در این درگیری‌های که از روز یکشنبه در ایالت جنوبی «اوآخاکا»(Oaxaca) مکزیک آغاز شده، معترضان از سنگ و کوکتل مولوتف برای مقابله با پلیس استفاده کردند و چندین وسیله نقلیه از جمله چند اتبوس را به آتش کشیدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 86875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟