کنترل تعداد مسافران اتوبوس وظیفه مدیر فنی تعاونی ها / حاشیه های حادثه اتوبوس سربازان +عکس

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ " کسری سیروسی" در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد: این حادثه در کیلومتر هفت جاده سیرجان - نی ریز و در حالی که اتوبوس حامل 55 مسافر بوده است، اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: پس از این حادثه بلافاصله نیروهای امدادی و مأموران پلیس در صحنه حاضر شده و نسبت به امداد رسانی و انتقال مجروحان به بیمارستان اقدامات لازم را انجام می دهند.
رئیس پلیس راه شمالی فارس تصریح کرد: بر اساس کارشناسی های انجام شده توسط پلیس، راننده اتوبوس به دلیل سرعت زیاد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 50 درصد و کوتاهی راهداری شهرستان نی ریز به دلیل عدم ایجاد محفظ جهت جلوگیری از سقوط خودروها 25 درصد مقصر شناخته شده اند.
سیروسی با اشاره به تعداد زیاد مسافران در این اتوبوس، تصریح کرد: بیشترین کنترل بر روی تعداد مسافران سوار شده به اتوبوس، باید توسط مدیر فنی تعاونی های مستقر در پایانه ها انجام پذیرد.
وی افزود: باید ساز و کار و قانونمندی خاصی پیرامون جابجایی مسافران گروهی مانند گروه های دانشجویی، اردوهای دانش آموزی و موارد مشابه صورت پذیرد تا شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.
این مقام مسئول در جواب یک خبرنگار مبنی بر نقش پلیس در ایجاد فرهنگ و آموزش رانندگی، بیان کرد: با وجود اینکه اقدامات بسیار زیادی توسط پلیس در راستای فرهنگ و آموزش رانندگی صورت پذیرفته است، ولی باید گفت که پلیس متولی فرهنگ و آموزش در جامعه نیست.
رئیس پلیس راه شمالی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی 213 نقطه حادثه خیز در سطح جاده های استان، گفت: استان فارس دارای 20 هزار کیلومتر جاده است که 8/9 درصد از کل جاده های کشور را شامل می شود و با این اوصاف بیشترین تصادفات نیز در استان رخ می دهد.
سیروسی در جواب خبرنگار دیگری مبنی بر کنترل اتوبوس حامل سربازان توسط پلیس راه های استان، گفت: این اتوبوس با وجود اینکه در جاده های استان واژگون شده است ولی به هیچکدام از پلیس راه های استان نرسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه راننده نقش بسزایی در جلوگیری از بروز تصادفات دارد، تأکید کرد: تا زمانی که باورهای فردی در موضوع رانندگی درست نشود، شاهد بروز اینگونه اتفاقات خواهیم بود.
رئیس پلیس راه شمالی فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در جمع کل تصادفات، شاهد کاهش 16 درصدی تصادفات هستیم.
سیروسی با بیان اینکه 37 درصد تصادفات در سطح استان بر اثر واژگونی رخ می دهد، افزود: این واژگونی ها بر اساس خواب آلودگی و خستگی، سرعت غیر مجاز و نا آشنا بودن راننده نسبت به جاده ها رخ می دهد.

کدخبر: 87281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟