پلیس بدون تعارف با نقض کنندگان حریم خصوصی افراد برخورد می کند

سرهنگ دوم حسین رمضانی به عنوان نمونه به دستگیری عامل ایجاد کننده ربات در شبکه های اجتماعی تلگرام برای انتشار اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه توسط پلیس فتا ناجا اشاره و تاکید کرد:حفاظت و صیانت از حریم خصوصی افراد در فضای سایبر از اهداف و وظایف اصلی پلیس فتا ست.
وی ادامه داد: خبری، اخیرا مبنی بر انتشار اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور منتشر شد که پلیس فتا بلافاصله با شکایت بخش حقوقی آن اپراتور در محاکم قضائی، اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری مجرم آغاز کرد.
این مقام انتظامی از شناسایی و دستگیری متهم که جوان 19 ساله و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در یکی از استان های کشور است، خبر داد و افزود : نامبرده بر اساس مدارک و مستندات فنی و تخصصی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را صرفاً کنجکاوی بیان کرده است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس فتا، رمضانی ادامه داد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد اطلاعات انتشار یافته همان اطلاعات قدیمی 2 سال گذشته است که مالکان یا تغییر مالکیت داده اند یا سیم کارت غیر فعال است.
وی تصریح کرد: اپراتور های تلفن همراه کشور در زمان حاضر در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارند و به موضوع حفظ حریم خصوصی اطلاعات کاربران برابر قانون به شدت توجه می کنند؛ ضمن اینکه اپراتورهای یاد شده در این رابطه اقدامات اساسی و زیر ساختی در چند سال اخیر انجام داده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟