نقشه شیطانی خواهر و برادر شیرازی برای 25000 دختر و زن جوان

سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: دختر جوان شیرازی با ارائه ی مرجوعه ای قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد اکانت تلگرامش هک و در اختیار شخصی دیگر قرار گرفته است. با توجه به دسترسی فردی ناشناس به اطلاعات موجود در اکانت شامل کانتکت ها، تصاویر و پیام ها و ... اقدام به اخاذی از وی می کند.
وی افزود: در مدت 48 ساعت 16 فقره پرونده دیگر با موضوع مشابه به این یگان واصل که با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: پس از بررسی مشخص شد در تمامی پرونده های مفتوحه شخصی با تلفن همراه با شکات که بیشتر زن و دختر هستند تماس گرفته و خود را به عنوان یکی از دوستان آنان معرفی و درخواست کد ارسال شده به گوشی شکات را می کند.
سرهنگ حسینی ادامه داد: قربانیان نیز بدون احراز هویت اصلی فرد تماس گیرنده کد درخواستی را به فرد تماس گیرنده ارسال می کنند و بلافاصله اکانت تلگرام آنها هک می شود.
وی بیان کرد: شاکیان عنوان داشتند با توجه به صدای زنانه، متهم مونث بوده و به تمام مشخصات شناسنامه ای آنها دسترسی داشته است.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در این پرونده ها هر 16 شاکی اظهار داشتند متهم یا متهمان با استفاده از شماره های مختلف با قربانیان تماس، پس از معرفی خود به عنوان یکی از دوستان نزدیک اقدام به اخذ کد تلگرام و دسترسی به آن می کرده است.
وی افزود: با بررسی های فنی و تخصصی افسران این پلیس متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به دادسرای شیراز اعزام شدند.
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: متهمین این 16پرونده، خانم و آقایی بودند که باهم نسبت خواهر و برادری دارند که در خصوص موارد اتهامی به بزه انتصابی خود اعتراف کردند.
سرهنگ حسینی اظهار کرد: این دو متهم از کاربران تلگرامی که به صورت غیر مجاز به پروفایل آنها متصل شده اند علاوه بر یک هزار و 700 عکسی که از صفحه گوشی (اسکرین شات) گرفته اند، حدود25 هزار و 500 شماره تلفن موجود در تلفن همران شاکیان را استخراج کرده و همین بزه را برای شماره های جدید به دست آمده تکرار کرده اند.
وی افزود: بیشتر قربانیان زن و از استان های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بوده اند.
رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام درخواست کرد به هیچ وجه به کسانی که در شبکه های اجتماعی از شما درخواست ارسال کدی خاص را دارند و یا درخواست ارسال اطلاعات شخصیشان را دارند اعتماده نکرده حتی اگر از سوی اکانت خانواده و یا دوست صمیمی آنها باشند و بعد از احراز هویت اصلی شخص درخواست کننده اطلاعات، با رعایت نکات امنیتی به درخواستشان پاسخ دهید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟