فعالیت 100 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در تهران

جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران که در نشست با معاونان دادستانی، رئیس پلیس امنیت عمومی و اطلاعات تهران بزرگ سخن می‌گفت، عدم ورود سایر متولیان امر حجاب را زمینه‌ساز برخی معضلات موجود در جامعه دانست و با اشاره به دستور دادستانی مبنی بر توقیف خودروهایی که در معابر عمومی در آن‌‌ها کشف حجاب می‌شود، برخورد با موارد آشکار فساد و قاچاق دختران و جرایم ارتکابی از سوی باغ‌ تالارها، باشگا‌ه‌های بدن‌سازی غیرمجاز و پارتی‌های شبانه را از دیگر اقدامات دادستانی تهران دانست. وی همچنان مقابله با تجهیزات دریافت از ماهواره‌ها را در راستای اجرای قانون دانست و خاطرنشان ساخت که نصب تجهیزات مذکور در بالکن‌ها مانع از اجرای قانون توأم با اتخاذ تدابیر لازم نخواهد بود.

در همین نشست، قطبی معاون دادستان تهران در امور ضابطان، با اشاره به فعالیت سیصد هزار واحد صنفی دارای مجوز و پروانه‌ کسب در تهران، در مقابل، از فعالیت دست‌کم یک‌صد هزار واحد صنفی بدون داشتن پروانه‌ کسب، خبر داد.

قطبی با اشاره به عرضه و استعمال مواد مخدر و داروهای غیرمجاز لاغری در برخی واحدهای صنفی، ضمن انتقاد از فقدان عزم جدی در اتحادیه‌ها‌ی مربوطه برای برخورد با متخلفان، خواستار اقدام در این زمینه شد.

در این جلسه حضور گسترده‌ اتباع خارجی فاقد مجوز اقامت، به ویژه اتباع افغانستان و زندگی بسیاری از آنان در قالب سکونت‌گاه‌های جمعی و پیامدهای ناشی از آن مورد انتقاد قرار گرفت.

در ادامه سرهنگ لطفی، رییس پلیس امنیت تهران، از بررسی صلاحیت‌های فردی، انتظامی و ترافیکی صنوف خبر داد و گفت: اخیراً وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال حذف بررسی صلاحیت‌های فردی از حیطه‌ اختیارات و وظایف پلیس امنیت است که در درازمدت مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

رئیس پلیس امنیت، سپس با اشاره به گسترش موارد استفاده از آرم و علائم شیطان‌پرستی، از جمع‌آوری تعداد قابل توجهی از این نشانه‌ها خبر داد.

کارگر معاون دادستان و سرپرست ناحیه 5 دادسرای عمومی و انقلاب تهران، نیز برخورد با فعالیت رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های فاقد مجوز یا فعالیت این اماکن در ساعات اولیه‌ بامداد در منطقه‌ کن و سولقان و امام‌زاده داوود، را برای جلوگیری از تخلفات واحدهای صنفی، ضروری دانست.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟