پرونده های جنجالی هفته / اژه ای درباره اعدام شهرام امیری،بازداشت عباسی،وثیقه زنجانی ولغو کنسرت ها توضیح داد
جزئیات جدید از پرونده تروریست های کردستان

حجت الاسلام اژه ای در این نشست با اشاره به اعدام چندین نفر از تروریست ها و آدم کش ها درهفته گذشته ، خاطرنشان کرد : این افراد مرتکب جنایاتی شده بودند و حدود 20نفر را شهید و حدود 40نفر را معلول و مجروح کرده بودند. همچنین چندین فقره سرقت -مسلحانه">سرقت مسلحانه داشتند و مردم بی گناه را در میدان آزادی سنندج با مسلسل به خاک و خون کشیدند و دارای سوابق کیفری متعدد بودند. وی ادامه داد: پرونده این تروریست ها که با الهام گرفتن از دشمنان کشور می خواستند امنیت جامعه را برهم بزنند توسط نیروهای مسئول انتظامی و امنیتی و قضایی بررسی شد و این افراد با زحمت شناسایی شدند و در چارچوب قانون با حضور وکیل به پرونده آنها رسیدگی شد که به صدور حکم انجامید و اعتراضشان نیز در دیوان عالی کشور تایید شد حتی فرصتی داده شد تا توبه و جبران کنند اما نه تنها توبه و جبران نداشتند بلکه برخی از آن ها سعی داشتند از زندان با خارج ارتباط بگیرند و برخی هم که با قرار آزاد بودند به داعش پیوستند و در کشورهای همسایه کشته شدند.
رودست خوردن آمریکا از سرویس اطلاعات ایران در موضوع شهرام امیری
محسنی اژه ای در ادامه سخنانش ضمن تایید اعدام شهرام امیری از متخصصان هسته ای، در خصوص علت اجرای این حکم خاطر نشان کرد : این فرد با توجه به دسترسی هایی که به اسرار سری نظام داشته به آمریکا وصل شده و اطلاعات به کلی سری و حیاتی کشور را به آمریکا داده است .وی افزود : یکی از رودست هایی که سرویس اطلاعاتی آمریکا از کشورمان خورد در مورد همین پرونده است که ان شاءا... در فرصت خودش سیستم اطلاعاتی ما بتواند این پرونده را باز کند . سرویس اطلاعاتی آمریکا فکر می کرد اطلاعات ایران از امیری مطلع نیست و نمی داند چه می کند در حالی که این ها همه زیر ذره بین اطلاعات ایران بود و بعد از اینکه به آن شکل آمد طبق قانون با حضور وکیل در جلسات متعدد محاکمه شد و حکم صادر گردید و دیوان عالی کشور با وسواس، اتهام جاسوسی را برای امیری بررسی و حکم را تایید کرد .محسنی اژه ای با بیان اینکه راضی به مجازات مجرمین نیستیم تصریح کرد : این فرد هم فرصتی داشت تا جبران یا توبه کند اما نه تنها این کار را نکرد بلکه سعی کرد از درون زندان اطلاعاتی را به بیرون بفرستد. در این میان دروغی هم از ناحیه برخی بستگان امیری مطرح شد که ایشان به 10 سال حبس و تبعید محکوم شده که کاملا کذب است و از ابتدا مجازات اعدام در حکم بدوی برایش در نظر گرفته شده بود.
حسن عباسی تودیع وثیقه را قبول نکرد
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با بازداشت حسن عباسی نیز گفت: ایشان مطلبی را درباره نیروهای نظامی مطرح کرده است که بعد از آن عذرخواهی کرده و از طرف برخی از امرای ارتش مورد قبول واقع شد. وی افزود: دادسرای نظامی ایشان را دعوت کردند و توضیحاتی در آن‌جا ارائه دادند. ابتدا قرار وثیقه بود و قرار بازداشت صادر نشد. گویا در همان جا فردی حاضر بوده که وثیقه بسپارد ولی ایشان قبول نمی‌کنند، بازداشت می‌شوند و شنبه وثیقه لازم گذاشته و ایشان آزاد می شود.
بابک زنجانی اگر به اندازه 10 هزار میلیارد تومان وثیقه بیاورد، می پذیریم
محسنی اژه ای هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دیوان عالی کشور گفت: بدهی متهم هنوز پرداخت نشده است. البته اموالی شناسایی شده و میزانی که مورد توافق طرفین بوده در داخل و خارج از کشور اسنادش قرار است برای پرداخت بدهی به وزارت نفت منتقل شود و یا اموال فروخته و به طلبکار داده شود. اگر به میزان حداقل 10 هزار میلیارد تومان وثیقه بیاورند، قوه قضائیه آن را می‌پذیرد و اقدام قانونی را انجام می‌دهد که تا این لحظه وثیقه‌ای معرفی نشده است.وی همچنین درباره علت بازداشت شهرام جزایری در مشهد گفت:‌ از این موضوع اطلاعی ندارم.
دفاع از لغو کنسرت ها
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با لغو کنسرت در خراسان که به چه دلیل دادستان پیشاپیش آن را لغو کرده است؟ گفت: مجوز را وزارت ارشاد می‌دهد اما صدور این مجوز مانع وظایف مدعی‌العموم و نیروی انتظامی نیست؛ چرا که مدعی‌العموم و نیروی انتظامی هم در پیشگیری و هم در حوزه برخورد وظیفه خود را دارند. اقدام نیروی انتظامی و دادستانی پیشاپیش مبهم نیست، پیشاپیش روشن است.
اعتراض نسبت به نوع پوشش تلویزیونی اعدام درمشهد
خبرنگار دیگری گفت:‌در ۱۵ مرداد جاری همزمان با پخش خبر دادستان مشهد مبنی بر لغو مجوز کنسرت در این شهر تصویر سه فرد حلق آویز شده نشان داده شد و به نوعی یک فضای رعب و وحشت نسبت به قوه قضاییه به وجود آورد، که این مقام مسئول در قوه قضاییه در این ارتباط گفت: کار انجام شده صحیح نبوده، آن‌ها دو مطلب را کنار هم گذاشتند و پخش کردند. در این مورد اعتراض شد. خبط بزرگی صورت گرفته و دو موضوعی که از هم جدا بوده است را این‌گونه به هم وصل کرده‌اند. آن‌ها قول داده اند تا آن‌جا که می‌شود این موضوع را اصلاح کنند.
ایرادات انتخاب مدیرعامل صندوق توسعه ملی
محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی درباره این‌که در انتصاب رئیس جدید صندوق توسعه ملی تخلفی صورت گرفته است ؟ گفت: طبق قانون و طبق ماده 17 اساسنامه و قانون صندوق ارکان این صندوق عبارتند از: هیأت امنا، هیأت عامل و هیأت نظارت. هیات عامل توسط هیأت امنا انتخاب می‌شود و حکم انتصاب‌شان را رئیس هیأت امنا که رئیس‌جمهور است می‌دهد. رئیس هیأت عامل هم از بین اعضای آن که پنج نفر هستند انتخاب می‌شود. بحثی که مطرح شده اولا این است که در رابطه با این موضوع جلسه تشکیل نشده و باید جلسه هیأت امنا تشکیل و رئیس معرفی می‌شد که آن فرد هم باید دارای شرایطی باشد ؛ بنابراین در ابتدا می‌توان گفت که جلسه تشکیل نشده و صورت جلسه هم دست به دست شده است و ثانیا مدیرعامل از میان هیات عامل انتخاب می شود که این کار نیز صورت نگرفته است. وی همچنین از ادامه ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات خبرداد.
20هزار نفر از صاحبان حساب ثامن الحجج باقی مانده اند
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت مالباختگان تعاونی ثامن‌الحجج نیز خبر داد: تا به امروز با اخباری که قبل از ظهر در دست دارم در مقابل میلیون ها حساب، 35 هزار حساب دیگر باقی مانده است. این 35 هزار حساب 20 هزار نفر می شوند اما در رابطه با اموالی که از ایشان موجود است جای نگرانی نیست. برخلاف بعضی از شرکت‌ها که اموال‌شان کم است و بدهی زیاد، بر اساس آن‌چه گفتند خیلی با مشکل مواجه نیستیم برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟