پرونده‌ بورسیه‌ها دانشجویان هنوز به قوه قضاییه نرسیده است

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری درپی تأکید رهبر معظم انقلاب بر رسیدگی به وضعیت دانشجویان بورسیه، اختیار ورود قوه قضائیه به این موضوع از ناحیه معظم‌له به قوه قضائیه تنفیذ شد. رئیس قوه قضائیه نیز به وزارتخانه‌های بهداشت و علوم دستور داد که پرونده‌ دانشجویان بورسیه را به دستگاه قضا ارسال کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: اقدامات از ناحیه قوه قضائیه صورت گرفته؛ اما هنوز پرونده‌های این دانشجویان از سوی وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و آموزش عالی به رئیس دستگاه قضا ارسال نشده است.

به‌گزارش رکنا: چندی پیش رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، ضمن اشاره به برخی مشکلات بر سر راه رسیدگی قضایی به این مسئله و از جمله برخی مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، خواستار ارائه طریق از سوی ایشان شده بود که رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال جاری با ورود دستگاه قضا به این پرونده موافقت کردند.
گفتنی است براساس مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در اردیبهشت امسال به تصویب رسید، رسیدگی به شکایات و مسائلی که دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی با آن مواجه هستند در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد و تا پیش از این مورد، دیوان عدالت اداری نمی‌توانست به این مسائل ورود کند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟