تعیین تکلیف احتمالی لایحه پلیس قضایی در مجلس فعلی

«محمدعلی اسفنانی» سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به لایحه پلیس قضایی گفت: تعیین تکلیف برخی لوایح در این دوره از مجلس امکان‌پذیر نیست اما رسیدگی به لایحه پلیس قضایی از اهمیت زیادی برخوردار است که با توجه به تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف در مورد این لایحه، احتمال تصویب لایحه در این دور از مجلس بالاست و ان شالله به سرانجام می‌رسد.
گفتنی است؛ قانون برنامه پنج ساله پنجم بر تشکیل «پلیس قضایی» تصریح دارد و قوه قضاییه مکلف است به منـظور کاهش عنـاوین مجرمانه و دعاوی، برای ایجاد پلیس قضایی حداکثر تا پایان سال اول برنامه، لوایح قضایی مورد نیاز را تهیه کند تا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود. بر همین اساس نیز ۷ دی ماه سال گذشته لایحه تشکیل واحد پلیس قضایی شامل هفت تبصره از طرف رئیس قوه قضاییه برای طی تشریفات تهیه و تقدیم مجلس شد.
در این لایحه پیشنهاد شده برای تسهیل و تسریع در اجرای وظایف و اختیارات قوه قضائیه در جهت کشف، دستگیری، حفظ آثار و دلایل جرم، جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهمان و مجرمان و انجام تحقیقات و همچنین ابلاغ و اجرای احکام و تصمیمات قضایی و پیشگیری از وقوع جرم، سازمان پلیس قضایی زیر نظر نیروی انتظامی تشکیل شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟