برخورد قاطعانه با هرگونه فساد در تشکیلات قضایی

«غلامحسین اسماعیلی» رئیس کل دادگستری استان تهران در شانزدهمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران در سال جاری، گفت: اولین اقدام واحدهای نظارتی، جلوگیری و پیشگیری از وقوع هرگونه تخلف است.

وی که در سخنان خود به آیه 105 سوره مبارکه مائده اشاره می‌کرد، افزود: درسی که از این کلام الهی می‌گیریم این است که همه ما به ویژه در سنگر خطیر قضا به‌شدت در معرض خطرات و آسیب‌های جدی قرار داریم و بایستی مراقبت کنیم تا در دام وسوسه‌های شیطانی گرفتار نشویم.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: اعمال تشویق‌های متعدد نیز بطور قطع می‌تواند موثر باشد، لکن در صورت بروز فساد در تشکیلات قضایی استان به هر میزان که باشد، قاطعانه با آن برخورد خواهد شد. لذا ضروری است همکاران محترم مستمراً مراقب عملکرد خود باشند.
وی همچنین رعایت نظم و ترتیب به‌ویژه حضور در محل کار از سوی همکاران را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بحمدا... در این خصوص وضعیت بهتر شده لکن تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، توجه داشته باشیم که تحقق مراتب مذکور، در واقع حفظ شئونات قضائی بوده و نتیجه آن ارتقای اعتماد عمومی نسبت به عدلیه خواهد بود.
وی در پایان سخنان خود به لازم‌الاجرا شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: همکاران در این رابطه به تغییرات ایجاد شده در ابعاد حقوقی و کیفری توجه کامل داشته و بدقت آنها را مراعات کنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟