دستگیری 70 کارچاق کن در سال 94

علی غیاثوند با اشاره به دستگیری 70 کارچاق کن اظهارکرد: این افراد برای فریب مراجعه کنندگان با بردن نام قضات شریف و پاک و کارکنان زحمت‌کش نزد مراجعان و با ادعای اینکه با دستگاه قضایی در ارتباط هستند، به نام ایشان مبالغ کلانی را دریافت کرده‌اند.
مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان خوزستان افزود: اخیرا یک متهم که خود را منتسب به یکی از قضات استان معرفی و به همین وسیله میلیون‌ها تومان پول کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و با رصد اطلاعاتی در یکی از شهرهای استان‌های غیرهمجوار دستگیر شد.
در تحقیقات، مشخص شد که این فرد به اسم قضات و کارکنان دستگاه قضایی و با مراجعات مکرر به دادگستری، توانسته مبالغ کلانی از مراجعه کنندگان دریافت کند.
از این فرد تعدادی اسناد قضایی جعلی و همچنین کارت‌های تردد جعلی دادگستری کشف شد و پرنده وی در حال رسیدگی است. به‌گفته وی، قطعاً این فرد همدستانی داشته که با بررسی موضوع، نسبت به دستگیری آنان اقدام می‌شود.
وی سپس در اشاره به پرونده‌ای دیگر گفت: فردی که قبلاً دوران خدمت سربازی خود را در دادگستری گذرانده و در همان دوران با برخی از کارکنان ارتباط‌گیری کرده بود، توانسته با فریب مراجعه کنندگان مبالغی را از آنان اخذ کند که خوشبختانه این فرد به همراه همدستان دیگرش شناسایی و دستگیر شدند.
غیاثوند تاکید کرد: مردم باید بدانند که برای حل مشکلات خود به محاکم قضایی مراجعه کنند و از پرداخت وجوه به مدعیان دروغین خودداری کنند و چنانچه در خصوص پرونده خود با کندی رسیدگی مواجه شدند و یا احساس کردند که تخلفاتی از جمله جانبداری از طرف دیگر پرونده صورت می‌گیرد، به جای روی آوردن به افرادی که خود را منتسب به دستگاه قضایی می‌دانند، به سیستم‌های نظارتی دادگستری از قبیل ارزشیابی قضات، حفاظت اطلاعات دادگستری و یا کمیسیون ماده 28 مراجعه و نکات مورد نظر خود را ارئه دهند.
وی اضافه کرد: طی یک ماه اخیر، خط تلفن گویای 129 حفاظت دادگستری استان خوزستان راه‌اندازی شده که مردم عزیز و شریف استان می‌توانند شکایات و گزارش های خود را با استفاده از این شماره اعلام نمایند.
غیاثوند از مردم خواست تا چنانچه پس از اعلام گزارش برای ارائه توضیحات تکمیلی، با آنان تماس گرفته شد با مراجعه و ارائه اسناد و مدارک مربوطه، با این حفاظت همکاری کنند.
مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان خوزستان تصریح کرد: کارکنان دادگستری نیز باید آگاه باشند تا اطلاعات پرونده را تنها در اختیار ارباب رجوع پرونده قرار دهند و حتماً از مراجعه‌کنندگانی که مدعی هستند یکی از طرفین پرونده هستند، کارت شناسایی معتبر اخذ کنند، این مراجعات غیرعادی را به حفاظت اطلاعات اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به آنها پیگیری لازم صورت گیرد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟