آزادی 18 زندانی غیرعمد گلستانی از ابتدای سال 95

هادی هاشمیان گفت: 18 زندانی جرائم غیرعمد با کمک 322 میلیون تومانی از ابتدای سال جاری از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: این تعداد زندانی با تسهیلات بلاعوض و کمک یکی از موسسه های مالی اعتباری کشور از زندان آزاد شدند.
وی اضافه کرد: یکی از موسسه های مالی و اعتباری کشور با حذف برخی هزینه های خود مانند سر رسید ، یک میلیارد تومان در سراسر کشور برای آزادی زندانیان اختصاص داده است که به ده درصد آن که سهم گلستان شد ، 12 نفر آزاد شده اند .وی گفت : سال گذشته 237 نفر به همت خیران آزاد شدند که برای آزادی آنها بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شد.
هاشمیان با اشاره به رشد 31 درصدی آزادی زندانیان با کمک خیران در سال 94 گفت :زندان جای افرادی است که علیه امنیت مردم اقدام می‌کنند در حالی‌که اکنون بسیاری از افرادی که در زندان‌های استان به‌سر می‌برند، جرایم‌شان به‌گونه‌ای نیست که برای افراد جامعه، دلهره ایجاد کنند.
وی با قدردانی از کمک خیرین برای آزادی زندانیان دیون مالی و جرایم غیرعمد گفت : تلاش برای آزادی افرادی که ناخواسته گرفتار شده اند علاوه بر فضیلت های معنوی که برای خیرین دارد از آسیب های اجتماعی خانواده های زندانیان می کاهد و سلامت و آرامش روانی جامعه را نیز در پی دارد.
این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که حبس‌زدایی از اولویت‌های اصلی دادگستری است، گفت: در نشست با قضات از آنان خواسته‌ایم با توجه به ظرفیت‌های موجود در قانون، حتی الامکان ، مجازات‌های جایگزین حبس را اعمال کنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟