شبیخون پلیس به پهلوان پنبه‌های تلگرامی مازندران + فیلم
حجم ویدیو: 6.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
شبیخون پلیس به پهلوان پنبه‌های تلگرامی مازندران

مهمترین مجرم این پرونده، محمود معروف به شاه مازندران است که در کلیپی تلگرامی صحنه‌های دهشتناکی را به تصویر کشیده است.

تجسس‌ها نشان می‌دهد «محمود» زندانی تبعیدی به سیستان و بلوچستان، پس از آزادی هنگامی که یک شرور قصد ترور وی با شلیک گلوله را داشته با گیر کردن گلوله در تفنگ جان سالم به‌در برده و با گروگان گرفتن عامل ترور، وی را در برابر دوربین تحت شکنجه قرار داده است. او هم اکنون اتهام محاربه دارد.

شبیخون‌های پلیسی

حملات ضربتی پلیس مازندران به مخفیگاه‌های اراذل و اوباش شناخته شده در سراسر استان آغاز شده و تاکنون تعدادی از آنها بازداشت شده‌اند.

این اقدام‌ پلیسی به دنبال انتشار کلیپ‌های برخی از این افراد شرور در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم صورت گرفته است.

در این کلیپ‌ها با وجود اینکه مخاطبان اشرار مردم عادی نبوده و آنها رقبای خود را به جدال تهدید می کردند اما صحنه‌های ثبت شده در این فیلم‌ها به ایجاد هراس در جامعه منجر شده است.

مقام‌های ارشد پلیس مازندران از بازداشت بیشتر اشرار سرشناس منطقه خبر داده اند، در حالی که تجسس‌ها برای به دست آوردن ردی از مخفیگاه محمود طالبی معروف به شاه مازندران ادامه دارد.

بر همین اساس 2 تن از اشرار بنام منطقه نور و چند تن از اشرار منطقه آمل نیز در کنار خلافکاران نامی منطقه بابل و قائمشهر بازداشت شده‌اند.

سردار مسعود جعفری نسب در این باره به خبرنگار شوک گفت: مهرداد از اشرار خطرناک و مسلح منطقه آمل با تحرکات مسلحانه خود باعث رعب و وحشت مردم شده بود. پلیس با عملیات تعقیب و شناسایی، متهم را که مدتی متواری و در مشهد پنهان شده بود، در راه بازگشت به مازندران در محل پلیس راه نکا بازداشت کرد.

شرور دیگر بازداشت شده نیز از اشرار شناخته شده مازندران است که سوابق زیادی داشته و در جریان دستگیری با پلیس نیز درگیر شده و با شلیک مأموران زمینگیر می شود.

همچنین مرد شروری که مأموریت ترور محمود - متهم تحت تعقیب پلیس- را داشته از ساکنان منطقه جویبار است که توسط پلیس بازداشت شده است.

در ادامه عملیات پلیسی تعداد دیگری از اراذل و افراد شرور منطقه بازداشت شده‌اند که تحقیقات قضایی و پلیسی از آنها ادامه دارد.

سردار جعفری با تأکید بر احاطه کامل پلیس بر شبکه‌های اشرار منطقه، افزود: به دلیل اینکه پلیس برخورد بسیار شدیدی با هرگونه شرارت آشکار در شهرها را در دستور کار دارد، این افراد از ترس مأموران به مخفیگاه‌های خود خزیده و در شبکه‌های اجتماعی رجزخوانی می‌کنند.

به گفته این مقام ارشد پلیس مازندران، ‌پرونده مربوط به متهمان بازداشت شده آماده شده و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته و بزودی شاهد شدید‌ترین نوع برخورد با آنها خواهیم بود.

تیراندازی به اوباش

فرمانده پلیس استان مازندران با اشاره به اینکه تعدادی از این کلیپ‌ها مربوط به هشت یا 9 ماه گذشته بوده، گفت: بعضی از این افراد طی 6 ماهه گذشته دستگیر شده اند و هم اکنون در زندان به سر می برند.

سردار جعفری‌نسب با بیان این که این‌گونه بحث‌ها درون گروهی است، گفت: مردم مازندران می‌دانند نیروی انتظامی اشراف کاملی به تحرکات اراذل و اوباش دارد و برخوردی سخت با آنها صورت می گیرد.

به گفته وی تعامل خوبی بین نیروی انتظامی و قوه‌ قضائیه در استان مازندران جریان دارد که برای برخی از متهمان تا 25 سال حبس صادر شده و فضای استان مازندران برای مانور این افراد تحت کنترل است.

فرمانده پلیس مازندران سپس افزود: از روزی که به استان مازندران آمدم به مردم قول دادم برخورد جدی با اراذل و اوباش داشته باشم و تاکنون با آنها به‌شدت برخورد شده و در روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه منتشر می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: برخی از افراد که در این کلیپ‌ها مشاهده می‌شوند در سال‌های گذشته توبه کرده اند و زندگی آرامی را در پیش گرفته اند.

سردار جعفری‌نسب با قول نهایت تلاش برای امنیت و آرامش مردم مازندران، هشدار داد که صد درصد برخوردی سخت با اراذل و اوباش در مازندران صورت خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: شهروندان مازندرانی در این روزها افزون بر خبرهای دستگیری، منتظر برخورد جدی دستگاه قضا با اراذل و اوباش و گردن‌کشان فضای مجازی هستند.

دادستان مرکز مازندران گفت: پس از مشاهده کلیپ‌های اراذل و اوباش در فضای مجازی پیگیری‌هایی از سوی دادستان این شهر‌ها انجام شد.

جعفری با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضا با اراذل و اوباش و برهم‌زنندگان آرامش مردم اظهار کرد: دستگاه قضا با اراذل و اوباش و ایجادکننده رعب و وحشت بین مردم مماشات نمی‌کند.

وی بیان کرد: شعبه اختصاصی رسیدگی به پرونده اراذل و اوباش فضای مجازی در شهرستان‌های مورد نظر تشکیل شد تا در نزدیک‌ترین زمان به این مسأله رسیدگی شود.

وی افزود: تعدادی از این افراد دستگیر شدند و تعدادی تحت تعقیب هستند و دادستان‌های مراکز شهرستان‌ها در حال پیگیری ویژه پرونده هستند و قرار شده شعب ویژه‌ای جهت رسیدگی فوری به پرونده تعیین شود و با متهمان برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

دادستان مازندران در خصوص نوع جرم این افراد گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی، جرم این افراد از باب ایجاد تحریک و ایجاد رعب و وحشت و استعمال الفاظ رکیک و ضرب و شتم است.

سردار جعفری در خصوص دستگیری محمود طالبی یکی از اراذل و اوباش مازندران بیان کرد: این اراذل، افراد خاصی نیستند بلکه از باب اینکه در آستانه انتخابات باید جلوی این گونه فعالیت‌ها گرفته شود تا منجر به ایجاد رعب و وحشت در مردم نشود و همه دستگاه‌ها با محوریت دستگاه قضایی با این گونه مسائل به صورت جدی برخورد خواهند کرد.

وی تأکید کرد: نباید به الفاظی که اراذل و اوباش به خود نسبت می‌دهند توجه کرد و این افراد توانایی مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند .

کدخبر: 1067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟