آماده‌باش دادستان‌ها در برابر شرورهای تلگرامی

شاه مازندران که اتهام محاربه دارد هنوز فراری است و 'گفتنی این که یک شرور دیگر که مأموریت ترور وی را در زمان آزادی از زندان داشت برایش کیفرخواست مفسد فی‌الارض صادر شده و وی تا چوبه دار فاصله زیادی ندارد.

شمال کشور برای افراد شرور ناامن شده و دستورات ویژه قضایی برای ردیابی و بازداشت آنها صادر شده است. این اقدامات قضایی به دنبال انتشار تعداد زیادی کلیپ و فیلم‌های چند دقیقه‌ای از سوی افراد شرور در فضای مجازی صورت گرفته است.

در این فیلم‌ها قلدرها و گردن کلفت‌های هر منطقه برای تهدید و ضرب شست نشان دادن به رقبا از خود فیلمی تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند.

به‌دنبال این اتفاقات که با تأثیرات منفی بر افکار عمومی و مخدوش شدن امنیت اجتماعی در سطح گسترده‌ای همراه بود، دادستان‌های شهرهای مختلف در استان‌های شمالی دستور بازداشت انتشار دهندگان فیلم‌ها و افراد شرور را صادر کردند.

نخستین دستور قضای در این باره از سوی دادستان بابل صادر شد که طی آن برای شروری به نام محمود معروف به شاه مازندران کیفر محاربه در خواست شده بود. به دنبال این اقدام بود که دادستان مرکز استان مازندران نیز با صدور دستورات ویژه‌ای خواستار برخورد شدید با این اوباش شد.

در حالی که اقدامات ویژه پلیس در سطح استان‌های مازندران و گلستان در این‌باره آغاز شده بود، دادستان بابلسر نیز از بازداشت اشرار معروف این شهر خبر داد.

محسن نوروزی -دادستان بابلسر- با بیان اینکه افرادی که در فضای مجازی با به‌کاربردن الفاظ رکیک و توهین‌آمیز به تهدید رقبای خود می‌پرداختند، توسط پلیس دستگیر شدند، گفت: دو نفر از اوباش در این ارتباط در بابلسر دستگیر شدند.

وی به پخش کلیپ‌هایی توهین‌آمیز همراه با تهدید و به‌کاربردن الفاظ رکیک در سطح شهرستان بابلسر اشاره کرد و افزود: در چند روز اخیر شاهد پخش کلیپ‌هایی در فضای مجازی بودیم که با مشاهده آن بلافاصله دستور بررسی و شناسایی افراد صادر شد.

دادستان بابلسر تصریح کرد: مأموران ما توانستند بلافاصله افراد را شناسایی و دو شرور را در رابطه با این پرونده دستگیر و با قرار قانونی به زندان معرفی کنند. نوروزی در پایان گفت: در حال حاضر یک نفر از متهمان پرونده متواری شده‌است که به دنبال دستگیری وی هستیم.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان گلستان نیز از اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش و بازداشت ۵۷ نفر از اینان در سطح استان خبر داد. سرهنگ عسگر ساوری گفت: این سومین عملیات مبارزه با اراذل و اوباش است که در سطح استان به مرحله اجرا درآمده که با موفقیت‌های بسیار خوبی همراه بود.دستگیرشدگان پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.

وی بیان کرد: همچنین ۸۵ نفر از اراذل و اوباش که دارای پرونده بودند با انجام آموزش‌ها و توصیه‌های لازم آزاد شدند. سرهنگ ساوری تصریح کرد: کشف دو چاقو، دو افشانه و دو تفنگ شکاری از دیگر موفقیت‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان گلستان دانست. دادستان آمل نیز در این راستا از صدور کیفرخواست مجرمیت برای شرور معروف این شهرستان خبر داده و گفت: این مرد که سجاد نام دارد و با تلاش پلیس مازندران بازداشت شده است مدتی پیش با کمین در اطراف زندان آمل به سوی یکی از رقبای خود شلیک کرده و سپس به شرق کشور گریخته بود.

دادستان آمل با این هشدار که اراذل و اوباش باید بدانند دیگر دادستانی رمقی برای شرارت نخواهد گذاشت، اظهار داشت: مناطق آلوده شهرستان و حومه شناسایی شده و در همه این بخش‌های آلوده تدابیر انتظامی و امنیتی به صورت ویژه انجام می‌شود. دادستان آمل با اشاره به دستگیری 40 نفر از اراذل و اوباش در شهرستان آمل در یکسال گذشته افزود: در راستای سیاست‌های قوه قضائیه و ایجاد امنیت مطلوب برای شهروندان با هماهنگی نیروی انتظامی تلاش‌های فراوانی در منطقه انجام شده است.

وی افزود: این افراد با قرارهای سنگین روانه زندان شده اند؛ برای برخی احکام نهایی صادر شده و برخی هم در حال صدور حکم هستند.

وی با بیان اینکه دستگیری اراذل و اوباش در دستور کار قضایی است اضافه کرد: در مرحله اول شناسایی و فهرست‌برداری از اراذل و اوباش منطقه به این نتیجه رسیدیم که ریشه بسیاری از مسائل در دست افرادی به عنوان لیدر در منطقه است.

دادستان آمل در ادامه بیان کرد: یکی از افراد شرور و معروف منطقه به نام سجاد که با تیراندازی‌های مکرر باعث ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در شهر شده بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با قرار سنگین روانه زندان شد. دراین راستا تحقیقات انجام شد و کیفرخواست محارب و مفسد فی الارض از سوی دادستان صادر شد. این پرونده در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدام ما در صدور حکم محارب برای (س- ش) این بود که این فرد یک زندانی به نام (م - ن) که از دیگر اشرار این منطقه است را در حال برگشت از دادسرا به زندان مورد اصابت گلوله قرار داد که شاخصه عملش تیراندازی در روز روشن بود که منجر به صدور حکم محارب شد.

وی اضافه کرد: در ادامه دستگیری اشرار معروف نزدیک به 40 نفر از اراذل و اوباش و عوامل مؤثر که معاونت در جرم داشتند دستگیر شده‌اند و خوشبختانه فضای مطلوب و امنی در شهر برقرار است.

کدخبر: 1081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟