تعقیب و گریز مرگبار موتورسوار و ماکسیما

21 مهرماه امسال رهگذران خیابان شریعتی فریادهای دزد دزد زن جوانی را می‌شنوند که گویی کیفش را 2 جوان موتور سواری که با سرعت دور می‌شدند ربوده‌اند. رهگذران همچنین می‌بینند در همان لحظه یک ماکسیمای نقره‌ای نیز به تعقیب موتور آپاچی سفید رنگ روانه می‌شود.

در همین حال یک مأمور راهنمایی رانندگی نیز صحنه را مشاهده کرده و او نیز سوار بر خودروی مگان پلیس به دنبال سارقان می‌افتد. هنوز لحظاتی از حرکت پلیس راهور نگذشته که با جمعیت زیادی پیش رویش روبرو می‌شود. پلیس در نگاه ابتدایی احتمال می‌دهد که مردم دزدان موتور سوار را زمینگیر کرده‌اند اما وقتی به صحنه نزدیک‌تر می‌شود 2 جوان را غرق در خون می‌بیند روی زمین افتاده‌اند. یکی از آن‌دو با برخورد از ناحیه سر به خودروی دیگری به کام مرگ فرو رفته است. در این لحظه زن جوان که به دنبال دزدان بوده با رسیدن به صحنه تصادف مرگبار، بالای سر آنها رفته و کیف و موبایلی که کنارشان افتاده را برداشته، سوار خودروی ماکسیما می‌شود. در این تراژدی علی به کام مرگ فرو رفته و دوستش که موتور را می‌رانده برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود تا اقدامات پزشکی برای نجات جان وی صورت گیرد. پرونده تصادف مرگبار در دادسرای ناحیه 32 تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد. راننده ماکسیما با قرار کفالت آزاد می‌شود تا اینکه خانواده علی با مراجعه به دادسرا ادعا می‌کنند راننده ماکسیما عمداً با پسرشان تصادف کرده است. بدین ترتیب پرونده با ادعای قتل در تصادف مرگبار در اختیار بازپرس سعید احمدبیگی در شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران قرار می‌گیرد.

همدست علی به بازپرس پرونده گفته: قصد خرید خودرورا داشتیم که با علی به خیابان شریعتی رفتیم و به چند نمایشگاه سر زدیم. ساعت 4 عصر بود که خودروی ماکسیما با سرعت به ما زد و دیگر هیچ چیز به یاد ندارم. راننده ماکسیما نیز در اعترافاتش می‌گوید: چند روز قبل از حادثه گوشی نت 5 را در سایت دیوار آگهی کردم و افراد زیادی با من تماس گرفتند تا اینکه یکی از خریدارها برای خرید گوشی با من قرار گذاشت که از وی خواستم برای دیدن گوشی به خیابان شریعتی بالاتر از پل رومی که نزدیک محل کارم است، بیاید.

روز حادثه با همسرم در محل قرار حاضر شدیم و مرد جوانی برای خرید گوشی سوار بر خودرویم شد، در حالی که همسرم در صندلی عقب نشسته بود. مرد جوان گوشی را ورانداز کرد و پس از بررسی درباره قیمت گوشی با هم به توافق رسیدیم. وی افزود: مرد جوان که علی نام داشت خواست تا برای پرداخت پول گوشی جلوی عابربانکی بروم که با هم به سمت بانکی رفتیم و پس از توقف خودرو مرد جوان از ماشین پیاده شد و پا به فرار گذاشت.

این مرد ادامه داد: در این صحنه همسرم که از خودرو پیاده شده بود در تعقیب‌اش دوید و من نیز با خودرو به دنبال دزد گوشی‌ام به راه افتادم. وی افزود: علی سوار بر موتور آپاچی شد که در انتظارش بود و با سرعت فرار کردند. 2 مرد موتور سوار در میان خودروها به سرعت حرکت می‌کردند و من نیز در تعقیب‌شان بودم تا اینکه راننده موتور سوار خود را در مقابل پژو پارک شده دید و زمانی‌که خواست با لایی کشیدن فرار کند به ماشین من خورد و روی زمین افتاد که در این صحنه علی از موتور پرت شد و با سر به ماشین خورد.

تحقیقات بازپرسی در این پرونده نشان می‌دهد که قربانی این تراژدی 7 فقره سابقه سرقت دارد و همدستش 2 بار به‌جرم دزدی به زندان افتاده است. بنا به این گزارش، بازپرس سعید احمد بیگی با توجه به اطلاعات به‌دست آمده دستور داد تا کارشناسان پلیس راهنمایی رانندگی تحقیقات ویژه خود را در صحنه تصادف آغاز کنند تا عمدی بودن این سناریو مشخص شود.

کدخبر: 11117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟