عروسی با شلیک 1000 گلوله تعطیل شد

هنگامی که مأموران کلانتری 13 آبادان خود را به 20 متری طیب در نزدیکی کشتارگاه رساندند، هنوز تیراندازی شبانه ادامه داشت. اهل محله که در وحشت فرورفته بودند، می‌گفتند 2 ساعت است تیراندازی شروع شده و بیش از 1000 گلوله شلیک شده است.

پلیس که رسید با وجود اخطار، با تداوم شلیک تیر از روی بام‌های منازل اطراف مواجه شد و تیراندازان حتی به‌سوی مأموران هم شلیک کردند.

پلیس دریافت تیراندازی دوساعته که از ساعت 7 شب شروع شده، نه اقدامی مسلحانه، بلکه تظاهرات باصطلاح شادمانه مدعوین یک عروسی است. با دستور احمد شیرعلیزاد، دادستان عمومی آبادان، عروسی با دو هزار شرکت‌کننده تعطیل شد و داماد و پدرش نیز به اتهام ایجاد نامنی در شهر بازداشت شدند. آنها همچنین ملزم شدند کسانی را که در عروسی اقدام به تیراندازی کرده‌اند به پلیس اطلاعات آبادان معرفی کنند.

همچنین مأموران فردی را که با تفنگ کلاشنیکف به‌سویشان شلیک کرده و سپس با یکی از بستگانش سوار بر موتور به سمت کارون گریخته بود را تعقیب کردند. موتور سوار به داخل رودخانه پرید و فرد تیرانداز با تمام شدن فشنگ‌هایش توسط مأموران دستگیر شد.

گفتنی است تیراندازی در این عروسی با تفنگ کلاشنیکف، ژ3، کلت و تفنگ شکاری صورت می‌گرفت.

بدنبال این وقایع، جلسه‌ای در زینبیه پلیس آبادان با حضور اعضای شورای تأمین شهر و سران شیوخ عرب منطقه برگزار شد. در این جلسه دادستان شیرعلیزاده اظهار داشت: ما می‌دانیم تیراندازی‌هایی که درون استان صورت می‌گیرد پیش از اینکه جنبه امنیتی داشته باشد جنبه فرهنگی دارد. وی از شیوخ خواست به عنوان یک بزرگ درون طایفه این معضل را حل کنند. وی خاطرنشان کرد: قطعاً حاکمیت اینقدر قدرت دارد که بتواند با این موضوع بشدت برخورد کند اما پیش از اینکه ما بخواهیم از قدرت‌مان استفاده کنیم از شما می‌خواهیم که از تیراندازی درون مراسم شادی و عزا جلوگیری کنید و از کسانی که سلاح‌ جنگی دارند می‌خواهیم که تفنگ‌هایشان را هرچه زودتر تحویل دهند. وی سپس گفت: این چه فرهنگ غلطی است که هرکس عروسی می‌کند تیراندازی می‌کنید و عنوان می‌دارید که قطعاً خوشبخت خواهد شد یا اینکه شخصی از دنیا می‌رود تیراندازی می‌کنید و می‌گویید که روحش شاد خواهد شد، این رسم غلط باید از فرهنگ طوایف منطقه پاک شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که ضریب امنیت در منطقه را زیرسؤال برده همین تیراندازی‌هاست که درچندماه گذشته در چند مراسم‌ مشابه چندین نفر زخمی یا کشته شده‌اند. شیرعلیزاده در پایان گفت: با سران شیوخ برای آخرین بار اتمام حجت کرده‌ام اگر بار دیگر این موارد درطوایف منطقه صورت گیرد، هیچ گذشتی در کار نخواهد بود و باعوامل ناامنی در شهر برابر قانون بشدت برخورد خواهیم کرد.

کدخبر: 11197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟