بازداشت جناب سرهنگ قلابی

تمام جزئیات این قرار را کارآگاهان به پسر نگران مرد رستوران‌دار آموزش داده بودند. این پسر روز 21 دی‌ماه با نگرانی به کلانتری 124 قلهک رفته و گفته بود که یک سرهنگ پلیس آگاهی به رستوران آنها در خیابان طالقانی آمده و ادعا کرده دستور قضایی برای پلمب رستوران و دستگیری پدرش را دارد.

این مرد جوان در ادامه گفت: آن فرد که خودش را سرهنگ احمدی معرفی می‌کرد، گفته که حاضر است در ازای 150 میلیون تومان مانع از اجرای احکام قضایی در خصوص دستگیری پدرم و همچنین پلمب رستوران شود.

بررسی‌های نخست بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 33 تهران نشان داد که این سرهنگ قلابی است، و پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره 13 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

کارآگاهان در این مرحله با آموزش دادن به پدر و پسر از آنها خواستند به بهانه پرداخت رشوه این سرهنگ قلابی را به رستوران بکشانند.

بدین ترتیب روز 22 دی‌ماه، مرد شیاد با لباس پلیس و درجه سرهنگ دومی به رستوران مراجعه کرد و در حالی که کارت شناسایی و مدارک قضایی را به آنها نشان داده و 150 میلیون تومان از صاحب رستوران می‌گرفت، همزمان کارآگاهان وی را دستگیر کردند.

«مهدی» 48 ساله که پس از دستگیری همچنان اصرار داشت که پلیس واقعی است، وقتی راز جعلی بودن کارت شناسایی و احکام قضایی‌اش فاش شد چاره‌ای جز اقرار ندید. مأموران از پراید سفید‌رنگ وی، تجهیزات و ادوات پلیسی و همچنین لباس نظامی پیدا کردند.

در حالی که راز این پلیس قلابی فاش شده بود، کارآگاهان موفق به شناسایی طعمه دیگری شدند که مهدی با عنوان سرهنگ پلیس آگاهی و با وعده تهیه وام میلیاردی، 200 میلیون تومان از وی اخاذی کرده است.

مرد مالباخته به کارآگاهان اداره 13 پلیس آگاهی تهران گفت: مهدی مدعی بود که به دلیل موقعیت کاری‌اش، با تعدادی از رؤسای بانک‌های مختلف تهران ارتباطی نزدیک دارد و می‌تواند وام‌های میلیاردی بگیرد. وی افزود: این مرد که تصور می‌کردم واقعا پلیس است، با این وعده 200 میلیون تومان از من گرفت و ناپدید شد.

سرهنگ قلابی در بازجویی‌های تخصصی گفت: لباس‌ها و تجهیزاتی مانند آژیر را از بازار سیاه خریدم و با جعل کارت شناسایی پلیس و احکام قضایی با کامپیوتر و پرینت رنگی در نقش سرهنگ پلیس به ردیابی طعمه‌هایم پرداختم و به بهانه‌های مختلف با ریختن طرح دوستی یا تهدید دست به کلاهبرداری زدم.

بنابر این گزارش، تجسس‌ها برای ردیابی دیگر فریب‌خوردگان این مرد شیاد ادامه دارد. کسانی که از سوی وی هدف قرار گرفته و وجوه میلیونی به وی داده‌اند، می‌توانند به اداره 13 پلیس آگاهی تهران مراجعه و به طرح شکایت بپردازند.

کدخبر: 1136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟