قرار مجرمیت برای 5 شمشیرزن جنایت پارک

دوم مهرماه سال جاری، پدری با چهره‌ای آشفته با مراجعه به کلانتری 116 مولوی از ماجرای درگیری مرگبار پسر 24 ساله‌اش به نام «محسن» خبر داد و همین کافی بود تا تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس منافی‌آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی برای ردیابی عاملان این جنایت وارد عمل شوند.

پدر جوان در مرحله نخست تحقیقات به کارآگاهان گفت: روز گذشته پسر از سوی 5 پسر جوان هدف ضربات قمه و شمشیر در پارک کوثر خیابان ری قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان و تلاش پزشکان برای نجات جانش، صبح روز دوم مهرماه پسر محسن روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو‌رفت.

بدین ترتیب کارآگاهان برای افشاگری راز این جنایت به محل درگیری پسر جوان رفتند و از شاهدان حادثه شنیدند که 5 جوان با قمه و شمشیر با محسن درگیر شده بودند که پس از لحظاتی محسن که از ناحیه سینه، سر و بازو هدف ضربات قرار گرفته بود غرق خون روی زمین افتاده و 5 جوان با دیدن این صحنه هولناک پا به فرار گذاشته‌اند.

تیم تحقیق در این شاخه سراغ دوربین‌های مدار‌بسته در مراکز تجاری رفته و صحنه جنایت را با دقت بررسی کردند و با اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات گسترده در محل پی بردند که 5 پسر جوان شمشیرزن با هم فامیل و در محله امامزاده یحیی(ع) زندگی می‌کنند.

مأموران خیلی زود سراغ خانواده‌های این 5 جوان رفته و مشخص شد همگی آنها پس از درگیری مرگبار پا به فرار گذاشته‌اند که کارآگاهان با راهنمایی خانواده‌ها و تماس آنها با پسرانشان موفق به تسلیم کردن هر 5 جوان شدند.

ابتدا «سعید» 27 ساله روز 5 مهرماه و 2 روز بعد «سجاد»، «سلیم» و سپس «اسماعیل» و «حمید» روزهای 8 و 11 مهرماه خود را تسلیم مأموران کردند.

با اعترافات 5 شمشیرزن مشخص شد چندی پیش سلیم متوجه مزاحمت‌های «بهنام» برای یکی از بستگانش شده و همین باعث درگیری بین آنها شده بود که بهنام از قربانی جنایت درخواست کمک می‌کند که در این مرحله سلیم از ناحیه دست مجروح می‌شود و وی در تماس با بستگانش از ماجرای درگیری‌اش در جلوی پارک کوثر اطلاع می‌دهد و 4 جوان خشمگین نیز با حضور در صحنه درگیری سناریوی مرگباری را رقم می‌زنند.

هریک از 5 شمشیرزن در بازجویی‌ها دیگری را به عنوان عامل جنایت معرفی کردند و سعی داشتند خود را در اتهام قتل بی‌گناه معرفی کنند تا اینکه کارآگاهان با بازجویی‌های فنی و بررسی صحنه جنایت موفق شدند سجاد را به عنوان قاتل اصلی این پرونده معرفی کنند.

سجاد نیز که دیگر راهی جز اعتراف پیش روی خود نمی‌دید، گفت: عصبانی بودم و برای هواخواهی پا در این صحنه گذاشتم، اما قصد نداشتم محسن را بکشم و نمی‌دانم چطور ضربه را به او زدم.

بنابر این گزارش، بازپرس منافی‌آذر با توجه به تحقیقات تکمیلی مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران و اطلاعات به دست آمده در قرار مجرمیت این 5 شمشیرزن، سجاد را به اتهام مباشرت در قتل و 4 همدستش را متهم به شرکت در نزاع دسته‌جمعی به دادگاه معرفی کرد.

کدخبر: 1138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟