محاصره شاه مازندران در مخفیگاه روستایی

این مرد خطرناک که به تازگی از زندان تبعیدی سیستان و بلوچستان آزاد شده بود وقتی از یک ترور نافرجام از سوی گروه رقیب نجات یافت به قدرت‌نمایی عجیبی دست زد.

محمود که در منطقه بابل خود را شاه مازندران معرفی می‌کرد، در این کلیپ با قدرت‌نمایی و بکار بردن الفاظ رکیک، نوچه گروه رقیب را گروگان گرفته و در برابر دوربین با قمه و تفنگ به شکنجه و تهدید وی می‌پردازد.او با بدنه قمه ضربات محکمی به سر و گردن وی وارد کرده است.

همین کلیپ کافی بود تا پلیس مازندران همزمان با ردیابی دیگر خط‌خطی‌های تلگرامی، شاه مازندران را به صورت ویژه تحت تعقیب بگیرد. این درحالی بود که تجسس‌ها نشان می‌داد وی استان مازندران را ترک کرده و به همراه نوچه اصلی‌اش در استان البرز و نزدیک کرج زندگی پنهانی دارد. کارآگاهان در جریان تحقیقات گسترده مطلع شدند که وی به روستای بازیار لاله‌آباد بازگشته است.

جزئیات پرونده

با انتشار گسترده کلیپ این فرد شرور، مقامات دادستانی و پلیس عکس‌العمل نشان داده و دستور بازداشت وی از سوی دادستان بابل صادر شد.

دادستان بابل به‌خاطر تأثیرات مخربی که انتشار این فیلم بر افکار عمومی گذاشته بود او را محارب شناخته و کیفرخواست محاربه برایش صادر کرد.

به دنبال این اقدام قضایی بود که چند تن از دادستان‌های شهرهای دیگر از جمله دادستان جعفری در مرکز مازندران به فعالیت‌های خلافکارانه افراد شرور واکنش نشان داده و خواستار برخورد جدی پلیس با آنان شدند.

پلیس مازندران که با گذشت چند روز از این ماجرا توانسته بود با شدت بخشیدن به برخورد با اشرار تا حدی جو به وجود آمده را تلطیف کند،‌ سرانجام در بامداد روز 12 بهمن ماه سال 94 تعقیب و گریز طولانی خود با این شرور مطرح را به ایستگاه آخر رساند و او را در یکی از مخفیگاه‌هایش ردیابی کرد.

پلیس که اطمینان پیدا کرده بود این شرور فراری در خانه‌ای در روستای بازیار لاله‌آباد بابل پنهان شده است آنجا را به محاصره خود در آورد و در اقدامی ضربتی این فرد را به همراه یکی از همدستانش بازداشت کرد.

سردار مسعود جعفری نسب رئیس پلیس استان مازندران ساعاتی پیش از آغاز عملیات نهایی پلیس برای به‌ دام انداختن این مرد خطرناک و همدستش با اعلام اینکه اوباشی که دست به ضبط فیلم‌هایی از خود زدند جرأت نداشتند تا در بین مردم و بیرون از خانه‌های‌شان دست به این عمل بزنند، اظهار کرد: از سه سال گذشته تاکنون با اراذل و اوباش و سران آنها از سوی پلیس برخوردهای بسیار سخت شد که باعث ترس و وحشت آنها شده و برخی مجرمان به 25 سال زندان محکوم شدند که در زمان آزادی از زندان نیاز به عصا دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر اوباش در مازندران جمع‌آوری شده و تحویل مقامات قضایی شدند، بیان کرد: تنها یک نفر از این اراذل و اوباش به نام «محمود» هم‌اکنون متواری بوده که در سوراخ موش خود مخفی شده است.

فرمانده پلیس مازندران با تأکید بر اینکه همه سوراخ‌موش‌ها را برای اراذل و اوباش ناامن کرده‌ایم، ادامه داد: برای دستگیری این فرد، پلیس در همه شهرهای مازندران وارد میدان شده و مشغول رصد در استان‌های همجواراست تا برخورد قاطعانه با این شرور درس عبرتی برای دیگران محسوب شود.

سردار جعفری‌نسب فرمانده پلیس مازندران ساعتی طول نکشید که به وعده دستگیری این شرور عمل کرد. وی با اشاره آغاز مرحله رسیدگی قضایی به پرونده اشرار مازندران، از حجت‌الاسلام‌محمدعلی تقوی‌فرد رئیس‌کل دادگستری مازندران و حجت‌الاسلام اسدالله جعفری دادستان استان مازندران، خواستار سخت‌ترین برخورد با اشرار شد.

در همین راستا علی مرادی دادستان بابل نیزاز دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف مازندران که به خاطر ارتکاب جرائم مختلف و آزار و اذیت مردم خود را «شاه منطقه» معرفی می‌کرد، خبر داده و گفت: با تلاش شبانه‌روزی مأموران نیروی پلیس و دستگاه قضایی استان مازندران این مرد ساعت 3 صبح 12 بهمن در یکی از روستاهای بابل در مخفیگاهش دستگیر شد.

کدخبر: 1222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟