رازهای آتش و مرگ پیرزن ثروتمند

پرونده جنایت پس از مهار آتش‌سوزی در یکی از آپارتمان‌های ساختمانی در خیابان کارگر جنوبی در برابر کارآگاهان گشوده شد.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این ماجرا از عصر 8 بهمن‌ماه سال 93 به دنبال آتش‌سوزی در خانه‌ای در خیابان کارگر جنوبی در دستور‌کار پلیس قرار گرفت. پس از مهار آتش در این خانه جسد «هما»ی 73 ساله پیدا شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد به احتمال زیاد این زن ابتدا خفه شده و سپس خانه‌اش به آتش کشیده شده است. جسد با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی فرستاد شد و پلیس به تحقیق از فرزندان زن سالخورده پرداخت.

دختر قربانی گفت: مادرم بعد از مرگ پدرم به تنهایی در خانه‌اش زندگی می‌کرد. او با هیچ‌کس خصومت نداشت و نمی‌دانم چه کسی مادرم را به قتل رسانده.

وقتی در تحقیقات بعدی مشخص شد پول و طلاهای زن سالخورده به سرقت رفته، پلیس به بررسی فیلم ذخیره شده در دوربین‌های مداربسته ساختمان محل سکونت قربانی پرداخت و «علی» 38 ساله را که داماد خواهر هما بود، شناسایی کرد.

علی در همان بازجویی مقدماتی به قتل اعتراف کرد و گفت: بیکار شده بودم و وضع مالی خوبی نداشتم. به همین دلیل به خانه خاله همسرم که پیرزن ثروتمندی بود، رفتم و از او خواستم مبلغی پول به من قرض بدهد، اما پیرزن به من سرکوفت زد و گفت که ماجرای بیکاری‌ام را به مادرزنم می‌گوید. از شنیدن این ماجرا عصبانی شدم و در یک لحظه کنترل اعصابم را از دست دادم و با دستانم پیرزن را خفه کردم. من پول و طلاهایش را دزدیدم و خانه را به آتش کشیدم تا پلیس را گمراه کنم.

به دنبال اعتراف‌های این مرد و بازسازی صحنه جرم، وی دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی امین مقدم‌زهرا و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

دختر قربانی در دادگاه در حالی که اشک می‌ریخت، با اشاره به متهم گفت: این مرد با نقشه قبلی به خانه مادرم رفته و او را کشته. فیلم دوربین مداربسته ساختمان نشان می‌دهد او از ساعت 9 صبح در کوچه‌مان پرسه می‌زده و یک کیسه مشکی به دست داشته که حتما داخل آن مواد آتش‌زا بوده است. او با انگیزه سرقت پول‌های گاوصندوق وارد خانه‌مان شده و چون نتوانسته در گاوصندوق را باز کند، مادرم را کشته و پس از سرقت پول و طلاها، خانه را به آتش کشیده است. دختر پیرزن مقتول در ادامه اظهاراتش در دادگاه گفت: همسر و دو فرزند علی هم حالا او را طرد کرده‌اند و از کار او شرمنده هستند، به همین دلیل ما به هیچ قیمتی حاضر به گذشت نیستیم و برای او حکم قصاص می‌خواهیم. در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده دیگر فرزندان قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل مادرشان حکم قصاص خواستند.

گزارش خبرنگار ما حاکیست: متهم در برابر سئوالات هیات قضایی، با قبول ارتکاب جنایت گفت: نمی‌خواهم درباره جنایت حرفی بزنم. قبول دارم پیرزن را کشته‌ام و خانه‌اش را به آتش کشیده‌ام. من قبلا همه این حرف‌ها را در پلیس آگاهی گفته بودم، اما حالا اگر اولیای‌دم ادعا می‌کنند من با نقشه قبلی به خانه مادرشان رفته‌ام و او را کشته‌ام، حرف آنان را قبول دارم. من حرفی برای گفتن ندارم و برای اعدام آماده‌ام.

در پایان این جلسه هیأت قضایی برای صدور رأی وارد شور شد.

کدخبر: 1254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟