مرگ جوان شوخی بود یا جنایت تمام عیار؟

آخرین ماه تابستان گذشته بود که مأموران آتش‌نشانی در جریان آتش‌سوزی خانه‌ای در فاز 2 شهرک غرب قرار گرفتند و خیلی زود امدادگران در صحنه حاضر شدند.

مأموران آتش‌نشانی پس از پایان دادن به آتش‌سوزی در سرویس بهداشتی خانه با پسر جوانی که به‌شدت سوخته بود روبه‌رو شدند و به سرعت وی را به بیمارستان مطهری انتقال دادند.

پسر جوان که «حسین» 39 ساله است، در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت، اما به دلیل شدت سوختگی روز 5 شهریور‌ماه به کام مرگ فرو‌رفت.

مرگ پسر جوان در حالی رخ داد که کارشناسان آتش‌نشانی در تحقیقات فنی از محل آتش‌سوزی، علت حادثه را عمدی و به وسیله بنزین اعلام کردند. همین کافی بود تا تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس جنایی وارد عمل شوند.

کارآگاهان در گام نخست سراغ سرایدار ساختمان رفتند. وی در تحقیقات پلیسی گفت: حسین جوانی شیشه‌ای بود و به تنهایی زندگی می‌کرد و بیشتر اوقات نیز در خانه بود.

وی افزود: این خانه را پدر حسین که پزشک است، خریده بود و به پاتوق دوستان شیشه‌ای حسین تبدیل شده بود.

سرایدار جوان ادامه داد: قبل از آتش‌سوزی 3 تن از دوستان وی به خانه‌اش آمدند و ساعت 3:30 بامداد بود که آنها با چهره‌هایی هراسان و سرآسیمه از خانه خارج شدند و بعد از رفتن 3 جوان متوجه آتش‌سوزی داخل خانه حسین شدم.

با ادعاهای این مرد، کارآگاهان سراغ دوربین‌های مداربسته ساختمان رفتند و با بازبینی فیلم زمان آتش‌سوزی توانستند چهره‌های 3 جوان را به دست آورند که در ساعاتی پس از نیمه شب حادثه از ساختمان خارج شده بودند.

کارآگاهان با همین سرنخ به ردیابی 3 میهمان خانه سوخته پرداختند. این سه مظنون خیلی زود در عملیات غافلگیرانه پلیس دستگیر شدند.

«سامان» 20 ساله و دوستانش به نام‌های «شایان» و «امیر» که 25 سال دارند، در تحقیقات ابتدایی مأموران خود را بی‌گناه معرفی کردند، اما وقتی در برابر فیلم دوربین مداربسته ساختمان قرار گرفتند، ادعا کردند در خانه سرگرم مواد کشیدن بودند که یکدفعه آتش‌سوزی صورت گرفته و از ترس به فکر فرار افتاده‌اند.

با ادعاهای این 3 جوان، تحقیقات فنی و پلیسی کلید زده شد تا این‌که هفته گذشته 3 جوان شیشه‌ای که تصور می‌کردند اتهامشان قتل غیر‌عمد است، در برابر بازپرس سیفی در شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفتند.

سامان در اعترافاتش گفت: مدتی بود که با حسین اختلاف داشتم و همیشه برای هم کری می‌خواندیم تا اینکه شب حادثه به خانه او رفتیم.

وی افزود: به دلیل گرمی هوا کولر روشن کرده بودیم و باد کولر مزاحم مواد کشیدن حسین می‌شد، به همین دلیل وی به دستشویی رفت تا در آنجا شیشه بکشد.

وقتی حسین برای شیشه کشیدن به سرویس بهداشتی رفت، تصمیم گرفتم او را بترسانم و ابتدا سراغ ظرف بنزینی که داخل خانه نگهداری می‌کرد، رفتم و سپس شایان برای سرکشی به سمت دستشویی رفت و با اطمینان از سرگرم بودن حسین به مواد مرا مطلع کرد که در این لحظه من در دستشویی را باز کردم و بنزین را روی حسین ریختم.

وی اضافه کرد: فکرنمی‌کردیم اتفاقی بیفتد، اما با ریخته شدن بنزین، آتش‌سوزی شروع شد. ترسیده بودیم و همگی پا به فرار گذاشتیم تا این‌که متوجه مرگش شدیم و پلیس ما را دستگیر کرد.

سامان در پایان گفت: اصلا قصد کشتن حسین را نداشتم و تنها برای ترساندن روی او بنزین ریختم که این اتفاق افتاد.

بنابر این گزارش، با توجه به اعترافات متهمان، بازپرس سیفی، سامان را به اتهام قتل عمد و دوست سامان را به اتهام معاونت در قتل و امیر را که شاهد این سناریو بود برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره 10 پلیس آگاهی قرار داد.

کدخبر: 1255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟