شکار راهزنان جاده‌های خلوت

ربوده شدن 6 گاو شیری به ارزش 37 میلیون تومان سرآغاز شکار راهزنان مسلح بود.راهزنان سابقه‌داری که مجموعه‌ای از تهاجمات مسلحانه را در جاده‌ها و در اسلامشهر و شهرری انجام داده بودند.

ماجرای شکار راهزنان از ساعت 30 دقیقه بامداد 12 آبان‌ماه امسال با مراجعه راننده آشفته‌حال یک کامیون به کلانتری 170 کهریزک آغاز شد. او به مأموران از یک سرقت خلاف معمول گزارش داد. راننده کامیون به ماموران گفت: ساعت 6 عصر دیروز -یازدهم آبان‌ماه - هنگامی که در ابتدای ورودی اتوبان تهران - ساوه برای بازدید چرخ‌های کامیون توقف کرده بودم یک پراید سفیدرنگ با 4 سرنشین در کنار من ایستاد. آنها ناگهان یک گونی روی سرم کشیده و مرا به داخل پراید انداختند. بعد از گذشت چندین ساعت سرگردانی در خیابان‌ها، آن مردان مرا در تاریکی شب کنار اتوبان از پرایدشان پیاده کرده و یکی از آنها گفت که چند صد متر جلوتر کامیون را رها کرده‌اند. برای پیدا کردن کامیون پیاده به راه افتادم تا اینکه چند کیلومتر جلوتر، آن را پیدا کردم. اما آنان 6 گاو را که از آمل به اراک می‌بردم به سرقت برده بودند. وی ارزش گاوها را حدود 37 میلیون تومان خواند.

پیگیری ماجرای این راهزنی‌ در جاده جنوب تهران با دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران به مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران سپرده شد.

با توجه به ادعاهای راننده کامیون مبنی بر اینکه در زمان توقف خودرو و اسارتش توسط دزدان موفق به دیدن چهره یکی از آنان شده و می‌تواند او را شناسایی کند، کارآگاهان اقدام به چهره‌نگاری کردند. آنان طی تجسس در آلبوم تبهکاران قدیمی به «بهزاد» 30 ساله برخوردند که بارها به جرم سرقت مسلحانه از خانه‌ها به زندان افتاده بود. تیم پلیسی پی برد که بهزاد از سوی دادسرای استان گیلان نیز تحت تعقیب است. با این سرنخ همه اقدامات پلیسی روی بازداشت بهزاد متمرکز شد تا اینکه وی روز 21 دی‌ماه امسال، در آخرین مخفیگاه خود واقع در واوان به دام افتاد.

بهزاد وقتی در برابر راننده کامیون قرار گرفت، چاره‌ای جز اقرار ندید و گفت: روز سرقت با 3 دوستم به نام‌های «احمد»، «مجید» و «رامین» برای خریدن یک پژو 405 به تهران رفتیم، اما آن را نخریدیم.

در مسیر بازگشت از تهران بودیم که در اتوبان آزادگان متوجه یک کامیون سفیدرنگ شدیم که 6 گاو بار زده بود. تصمیم گرفتیم که گاوها را سرقت کنیم. کامیون را تعقیب کردیم تا اینکه راننده کامیون جایی کنار جاده توقف کرد و از خودرو پیاده شد. وی افزود: بعد از سرقت، من گاوها را به باغ یکی از دوستانم که کلیدش در اختیارم بود، انتقال دادم و هر 6 گاو را به قیمت 12 میلیون تومان فروختم. دو نفر از بچه‌ها نیز راننده کامیون را با خودشان بردند تا رهایش کنند.

کارآگاهان به‌سرعت «احد» 33 ساله، «مجید» 31 ساله و «رامین» 23 ساله را تحت تعقیب قرار دادند و پی بردند آنها نیز از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جرائم خطرناک خیابانی، مزاحمت‌های شیطانی، جیب‌بری، آدم‌ربایی، سرقت از خانه‌ها و اقدامات مسلحانه هستند و بارها دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

این شاخه تحقیقی نشان داد رامین و مجید نیز در دو پرونده جداگانه سرقت محموله و کلاهبرداری از سوی دادسرای شهرری تحت تعقیب هستند.

با شناسایی مخفیگاه این سه تبهکار، همه آنها در سه عملیات مشترک و همزمان در مخفیگاه‌هایشان در واوان دستگیر شدند و پذیرفتند در راهزنی‌های مسلحانه و سرقت‌ با جعل عنوان مأمور دست داشته‌اند.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه اعضای این شبکه همچنین مدارک شناسایی مردی را به دست آوردند که مشخص شد متعلق به فردی است که خانه‌اش روز 5 دی‌ماه امسال توسط تیم پلیس قلابی مورد دستبرد قرار گرفته است.

مرد صاحبخانه که از دستگیری دزدان مسلح خانه‌اش خوشحال بود، در تحقیقات پلیس گفت: ساعت 6 صبح 5 دی‌ماه، داخل خانه خود در صالح‌آباد اسلامشهر در حال استراحت بودم که ناگهان در ورودی خانه شکسته شد و چند مرد در حالی که یکی از آنها هفت‌تیری در دست داشت، وارد خانه شدند. آنها خودشان را مأمور مبارزه با موادمخدر معرفی و همزمان شروع به بازرسی از خانه کردند.

وی افزود: در حالی که منتظر بودم آنها پی به اشتباه خود ببرند، مردان ناگهان مرا به داخل صندوق‌عقب خودروام انداختند و با خودشان بردند. پس از چند ساعت گروگانگیری، آنها گفتند که باید در ازای آزادی به آنها پول پرداخت کنم و آن زمان بود که متوجه شدم آنها مأمور نیستند. آنها من و خانواده‌ام را تهدید کردند که باید 20 میلیون تومان به آنها پرداخت کنیم. سرانجام 13 میلیون تومان موجودی حساب عابر‌بانک مرا به سرقت بردند و در اتوبان تهران - قم با چشمان بسته رهایم کردند. پس از دور شدن آنها از محل، چشمان خود را باز کردم. چند صد متر جلوتر متوجه شدم خودروی مرا در کنار اتوبان رها کرده‌اند. زمانی که به خانه بازگشتم، دیدم دزدان 12 میلیون تومان پول داخل خانه‌ام به همراه تلویزیون LED و دیگر وسایل را به سرقت برده‌اند.

بنابر این گزارش، با توجه به اعتراف 4 تبهکار و جرائم سازمان‌یافته آنها، بازپرس پرونده تقاضا کرد تا عکس‌هایشان چاپ شود و کسانی که در دام‌ سرقت‌های مشابه افتاده‌اند، به اداره 5 پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی تهران مراجعه کنند.


کدخبر: 1260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟