پزشک جراح در دام 2 برادر گروگانگیر

12 بهمن ماه امسال بود که یک تماس تلفنی، پزشک جوان را به یاد لحظات سخت و دلهره‌آور سال گذشته‌اش انداخت. صدای پشت تلفن آشنا بود. مرد خشن با تهدید از پزشک درخواست پول کرد و گفت اگر تا 24 ساعت پول درخواستی را پرداخت نکند با شلیک گلوله او را خواهد کشت.

پزشک فرد تهدید‌کننده را می‌شناخت. او یکی از دو برادر باجگیر بود. برادرانی که یکسال و نیم پیش نیز دام دیگری برای این پزشک گسترده بودند. وی سریعاً پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی را باخبر کرد اما پس از آن، حادثه‌ای عجیب رخ داد.

ماجرا چنین ادامه پیدا کرد که پزشک جراح، روز بعد از اطلاع تهدید تلفنی به پلیس به‌طرز مرموزی ناپدید شد و هیچ‌کس خبری از او نیافت.

بدین ترتیب رسیدگی به این پرونده عجیب بلافاصله از سوی کارآگاهان آغاز شد و پلیس تمامی تلفن‌ها و رفت و آمدهای پزشک را به طور نامحسوس مورد کنترل قرار داد.

سرنخ‌های اولیه نشان می‌داد آدم‌ربایان، پزشک جراح را از خانه‌اش ربوده‌اند. بدین ترتیب بلافاصله کمتر از 12 ساعت برادران قوی‌هیکل در مخفیگاهشان غافلگیر شدند.

تحقیقات نشان می‌داد این دو مرد تبهکار هستند و یکی از آنان نیز در پرونده‌اش توهین به مقام‌های کشور و اخلال در جامعه وجود دارد، برادر دیگر نیز دارای سابقه قتل و ایراد جرح است. در این میان پزشک جراح که باور نمی‌کرد به این زودی نجات پیدا کند، در این باره گفت: روز 27 خردادماه سال 93 پس از ویزیت و انجام جراحی و خروج از محل کار با خودروی شخصی‌ام در اتوبان پاسداران تبریز در حال حرکت بودم که ناگهان یک خودرو از عقب با خودروام برخورد کرد که مجبور شدم توقف کنم. در آن لحظه دو مرد بلند قامت به من حمله کردند و با زدن ضربه‌های محکم، مهره‌ها و دنده‌هایم را شکستند و سپس دست، پا، چشم و دهانم را بستند و به جای نامعلوم بردند. پس از آن با تهدید هر چه داشتم گرفتند.

این پزشک اضافه کرد: پس از گذشت بیش از یکسال و نیم از آن حادثه، چند روز قبل آنها در تماس تلفنی بار دیگر تهدیدم کردند و سرانجام روز 12 بهمن، وقتی وارد خانه شدم در کمال ناباوری دیدم دو مرد قوی هیکل در خانه‌ام نشسته‌اند که بمحض ورودم به من حمله‌ور شدند و در حالی‌که مرا از خانه‌ام می‌ربودند گفتند باید ظرف 24 ساعت مبلغ درخواستی‌شان پرداخت شود وگرنه مرا با شلیک گلوله خواهند کشت.

این دو برادر تبهکار از سوی پلیس دستگیر شدند و در خانه مسکونی‌شان اموال مسروقه دیگری نیز کشف شد. رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

کدخبر: 1287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟