محکومیت قاتل مادر به 100 بار نوشتن از روی دو آیه قرآن+تصاویر

قضات دادگاه این پسر را به پرداخت دیه، 10سال زندان و 100بار نوشتن از روی دو آیه قرآن مجید و سه حدیث از پیامبر و امام جعفر صادق درباره احترام به والدین محکوم شد.
قضات دادگاه همچنین این پسر را موظف کردند تا نتیجه و تلقی خود از این آیات و احادیث را در گزارشی سه صفحه ای به دادگاه ارائه دهد.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه بیست‌و‌سوم اسفند 93، زن جوانی وحشت‌زده با کلانتری 129 جامی تماس گرفت و از پیدا شدن جنازه مادرش در کمد دیواری خانه شان در خیابان باستان خبر داد. پلیس به خانه مورد نظر رفت و در کمد دیواری و زیر رختخوابها جنازه زن 70 ساله به نام شیرین را یافت.
جسد با هماهنگی قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به پرس و جو پرداخت.
زن جوان گفت: بعد از مرگ پدرم، مادر و برادرم با هم در خانه زندگی می کردند.عصر 23 اسفند ماه وقتی به خانه مادرم ر فتم تا به او سر بزنم هیچ کس در را باز نکرد. نگران شدم و با کلید یدک دررا گشودم ولی اثری از مادرم نبود. من همه جا را گشتم و متوجه به هم ریختگی رختخوابها در کمد دیواری شدم. شروع به مرتب کردن رختخوابها کرده بودم که در یک لحظه پای مادرم را دیدم که از زیر رختخوابها بیرون مانده بود.
زن جوان که شوکه بود و اشک می‌ریخت ادامه داد: برادر29 ساله ام رضا از سال‌ها پیش به مواد مخدر معتاد شده است. از وقتی به خانه مادرم آمده ام خبری از او نیست و گمان می کنم او در قتل مادرم دست داشته باشد.
به دنبال اطلاعاتی که زن جوان به پلیس داد ردیابی پسر معتاد آغاز و وی همان شب در خانه یکی از دوستانش بازداشت شد.
این پسر به قتل مادرش به خاطر اختلاف های خانوادگی اعتراف کرد و در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان زاده و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.
در جلسه محاکمه پسر جوان توانست رضایت خواهر و برادرش را جلب کند.
وی در تشریح جزییات ماجرا گفت:چند سال بود که به مواد مخدر معتاد شده بودم. هر روز به حمام خانه می رفتم و آنجا مواد مخدر مصرف می کردم و سر همین موضوع مادرم مدام با من درگیر بود وبه من سرکوفت می زد. آخرین بار مواد نداشتم و حالم بد بود. از مادرم خواستم تا برای خرید مواد به من پول بدهد اما قبول نکرد.او حرف های همیشگی اش را پیش کشید که عصبانی شدم و او را هول دادم که سرش به زمین برخورد کرد و بیهوش شد. من از ترسم پیکر نیمه جان او را در کمد دیواری گذاشتم وچند پتو روی او انداختم و از خانه فرار کردم.
وی ادامه داد: من و مادرم سال‌ها با هم زندگی می کردیم و به دعواهای همیشگی با هم عادت کرده بودیم. من واقعا قصد کشتن او را نداشتم. چون کمد دیواری قدیمی بود و منافذ زیادی داشت گمان می کردم هوا به داخل آن رفت‌و‌آمد دارد به همین خاطر پیکر نیمه جان او را در کمد گذاشتم. فکر می کردم چند ساعت دیگر به هوش می آید . من از مرگ مادرم ناراحت و پشیمانم.
هیات قضایی با توجه به اعلام گذشت اولیا دم رضا را به پرداخت دیه و 10 سال زندان محکوم کردند. همچنین قرار شد وی از روی دو حدیث پیامبر و یک حدیث از امام جعفر صادق درباره احترام به پدر و مادر و همچنین آیات 23 و 24 سوره اسرا 100 مرتبه بنویسد و سپس برداشت و تلقی اش از این آیاتو احادیث را در گزارشی سه صفحه ای به دادگاه ارائه دهد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.



کدخبر: 159769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟