گروگانگیری به‌خاطر بدهی+عکس

عصر 7 مرداد امسال مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از گروگانگیری در ساختمانی نیمه‌کاره خبر داد. زمانی که ماموران برای بررسی موضوع، به یکی از محله‌های جنوبی تهران رفتند، مشاهده کردند سه مرد در آنجا حضور دارند و می‌گویند در این ساختمان دوستشان را به گروگان گرفته‌اند. ماموران با هماهنگی قضایی وارد ساختمان نیمه‌کاره شده و در یکی از اتاق‌ها با مردی 24 ساله روبه‌رو شدند که دست و پایش بسته شده بود. مرد جوان بعد از آزادی گفت که دو نفر او را ربوده‌اند و آدم‌رباها در طبقات بالایی همین ساختمان هستند. ماموران در ادامه جست‌وجوها آدم‌ربایان را در همان ساختمان شناسایی و دستگیرکردند.
در این مرحله گروگان نجات یافته به پلیس گفت: مدتی پیش کارت‌بانک دوستم را که یکی از آدم‌رباهاست، به امانت گرفتم و چهار میلیون و 300 هزار تومان طی چند مرحله از حسابش برداشت کردم. بعد از آن چون نتوانستم بدهی او را بدهم، کارتش را هم تحویل نداده و متواری شدم. ساعت 3 بعدازظهر امروز مرد طلبکار و دوستش مرا به طور اتفاقی در خیابان دیدند. به او قول دادم طلبش را همراه کارت عابربانک او پس می‌دهم.
وی ادامه داد: هر دو به بهانه این‌که می‌خواهند با من حرف بزنند از من خواستند به ساختمان نیمه‌کاره برویم. وقتی وارد ساختمان شدیم دست و پا و دهانم را بستند. آنها چهار ساعت مرا گروگان گرفتند. بعد هم از من خواستند در تماس با دوستانم ازآنها بخواهم مبلغی را که مرد طلبکار می‌خواهد، برای آنها بیاورند. دوستانم با حضور در محل خود را مامور معرفی کردند که دو متهم متوجه موضوع شدند و نقشه‌شان ناکام ماند.
در ادامه تحقیقات دوستان مرد گروگان نیز گفتند به دروغ پلیس بازی کرده‌اند تا دوست خود را نجات دهند. این درحالی بود که دو نفر متهم پرونده هم به آدم‌ربایی اعتراف کردند. یکی از آدم‌ربایان گفت: چون مرد جوان کارت بانکی‌ام و بدهی چهار میلیون و 300 هزار تومانی را نداده بود، برای بازپس گرفتن این پول او را به کمک دوستم به گروگان گرفتیم.
با دستور قاضی محمدمهدی مرشدلو، بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران برای متهمان قرار قانونی صادر شد . برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 170329 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟