جیب‌بری‌های سریالی لیلا و همدستانش

جیب‌بری‌های سریالی از افراد مختلف در نقاط پرتردد شهر مشهد همچون بازارها، بوستان‌ها و معابر شلوغ درحالی به پلیس گزارش شد که نیروی انتظامی خودش را در مقابل یک باند حرفه‌ای دید و بدین‌ترتیب تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد.
فرمانده انتظامی مشهد درخصوص جزئیات این پرونده گفت: در ابتدای امر ماموران با شنیدن اظهارات مال‌باختگان متوجه شدند که سارق یا سارقان در تمام جیب‌بری‌هایشان از یک شیوه و همچنین غفلت افراد در نگهداری از لوازم و کالاهای قیمتی‌شان سوءاستفاده کرده و در چشم‌برهم‌زدنی اقدام به سرقت کرده و متواری می‌شدند.
سرهنگ محمد بوستانی افزود: با تمرکز ماموران بر اظهارات مال‌باختگان، مناطق وقوع جرم و سرنخ‌های موجود عملیاتی همه‌جانبه برای شناسایی این افراد آغاز شد.
وی تصریح کرد: تیم دایره کلانتری٢٩شیرازی مشهد توانستند با چهره‌زنی خانمی جوان به‌نام لیلا در‌ دست‌داشتن این فرد در سرقت‌ها، اطمینان حاصل کنند.
فرمانده انتظامی مشهد اضافه کرد: ادامه تحقیقات نشان داد که این زن فردی سابقه‌دار است که یک‌سال‌و‌نیم پیش از زندان آزاد شده و معتاد است و این فرد به‌عنوان متهم اصلی پرونده، تحت‌تعقیب قرار گرفت.
وی ادامه داد: با شکایت مجدد عده‌ای از شاکیان، مشخص شد که متهم با استفاده از کارت‌های بانکی آن‌ها به خرید کالا از فروشگاه‌های منطقه شهرک شهید رجایی و همچنین برداشت وجه‌نقد از دستگاه‌های خودپرداز اقدام کرده‌ است.
بوستانی گفت: با مشخص‌شدن نقش‌داشتن این زن در سرقت‌ها با هماهنگی مقام قضایی ماموران تیم آگاهی کلانتری شیرازی در اقدامی غافل‌گیرانه این زن را در منزل مسکونی‌اش دستگیر کردند.
انهدام باند ٣نفره جیب‌بری
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دستگیری این زن به‌عنوان متهم اصلی پرونده به‌همراه همسر و برادر همسرش، بیان کرد: در بازجویی‌های اولیه این زن منکر هرگونه جرمی بود؛ اما در مواجهه با ادله و شواهد موجود به جرم خود اعتراف کرد.
او همچنین اعتراف کرد که این سرقت‌ها را با همدستی همسر و برادرشوهر خود انجام می‌داده است که هردوی آن‌ها نیز معتاد هستند و برای تامین خرج موادشان اقدام به این سرقت‌ها کرده‌اند.
این زن در ادامه گفت: «تمام سرقت‌ها را من خودم طراحی کردم. از همان روزی که آزاد شده‌ام، بیشتر در روزهای پنجشنبه و جمعه با عباس و رضا به خیابان‌های شلوغ می‌رفتیم و پس از شناسایی افرادی که در نگهداری از وسایلشان هنگام خرید و... سهل‌انگاری می‌کردند، وسایل آن‌ها را می دزدیدیم و فرار می‌کردیم. هرسه ما معتاد هستیم و برای خرج مواد، سرقت می‌کردیم.»
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به بازرسی از مخفیگاه متهمان خاطرنشان کرد: از این منزل ٢٨عدد کیف دستی زنانه، ١۶دستگاه گوشی تلفن‌همراه و تعداد زیادی مدارک شناسایی و کارت‌های بانکی مربوط به مال‌باختگان کشف‌وضبط شد.
بوستانی با بیان اینکه تحقیقات از متهمان برای سرقت‌های احتمالی دیگر از آن‌ها ادامه دارد، نسبت به نگهداری از وسایل شخصی ازسوی افراد به‌ویژه خانم‌ها در هنگام خرید، گردش و حضور در اماکن شلوغ هشدار داد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟