ربودن کلکسیونر پیر سنگ های قیمتی در تهران

به گزارش خبرنگار رکنا، رسیدگی به این پرونده از بهمن ماه سال 93 به دنبال شکایت یک زن میانسال آغاز شد.
این زن گفت: امروز دو مرد جوان مقابل در خانه مان آمدند و خودشان را مامور پلیس معرفی کردند. آنها که بی سیم و دستبند داشتند همسرم را سوار ماشین کردند و با خود بردند ولی ساعتی بعد همسرم که هراسان بود تماس گرفت و گفت کلکسیون سنگهای قیمتی او را به خیابان خلوتی در حوالی خانه مان ببرم. من کلکسیون سنگهای قیمتی همسرم را به خیابان بردم و در گوشه ای که شوهرم گفته بود گذاشتم. همان موقع مردان مامورنما کلکسیون سنگها را دزدیدند و گریختند.
به دنبال شکایت این زن تلاش برای به دست آمدن سرنخی از مرد ثروتمند آغاز شده بود که وی خودش به پلیس آگاهی رفت و گفت در دام مردان گروگانگیر گرفتار شده بود.
این مرد گفت: مدتی پیش پسر جوانی به نام نیما را به عنوان راننده استخدام کردم اما بعد از یک سال چون از کار او راضی نبودم او را اخراج کردم. گمان می کنم این پسر در ماجرای گروگانگیری دست داشته باشد.
به دنبال اظهارات این مرد، نیما در خانه اش بازداشت شد و به انتقام گیری کینه جویانه از مرد ثروتمند با همدستی دو نفر از دوستانش اعتراف کرد .
وی گفت:مرد ثروتمند وعده داده بود روزانه 100 هزار تومان به من دستمزد می دهد اما در پایان ماه فقط چهار صد هزار تومان به من دستمزد داد و وقتی به او اعتراض کردم مرا اخراج کرد. ماجرا را با یکی از دوستان صمیمی ام به نام مهرداد در میان گذاشتم اما کاری برایم انجام نداد.تا اینکه اتفاقی با پسر جوانی آشنا شدم. وقتی ماجرا را به او گفتم و از او کمک خواستم نقشه آدم ربایی را کشید و ما سه نفری مقابل در خانه پیرمرد ثروتمند رفتیم.
به دنبال اطلاعاتی که نیما به پلیس داد دو همدستش نیز بازداشت شدند.
آنها امروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستادند.
در این جلسه متهم ردیف اول گفت: من در ماجرای گروگانگیری دستی نداشتم و و فقط می خواستم پیرمرد ثروتمند را تنبیه کنم اما دوستانم او را گروگان گرفتند و صندوقچه سنگهای قیمتی اش را به مبلغ 3میلیون تومان فروختند.
دو متهم دیگر نیز مدعی شدند نیما طراح نقشه گروگانگیری بوده و آنها فریب نیما را خورده اند.
با انکار متهمان مرد شاکی که در دادگاه حضور داشت گفت: صندوقچه سنگهای قیمتی ام 400 میلیون تومان ارزش داشت. حتی یک قطعه سنگ فیروزه آن 160 میلیون تومانی می ارزیداما حالا متهمان به دروغ ادعا می کنند آن را 3 میلیون تومان فروخته اند.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟