کلاهبرداری از 47 نفر با درج تبلیغ فروش تلفن همراه در اینترنت

سرهنگ "یوسف سپهوند" جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی درگفت و گو با خبرنگاران گفت:در پی دریافت شکایتی از شهروندی اراکی در خصوص کلاهبرداری از وی در فضای مجازی، بررسی تخصصی پرونده مذکور به پلیس فتا استان ارجاع شد.
وی ادامه داد:در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شاکی مدتی قبل برای خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه به سایتی در اینترنت مراجعه کرده و آگهی فروش تلفن همراه با قیمتی مناسب را مشاهده می کند که پس از تماس با شماره تلفن درج شده در سایت و به خواسته فروشنده مبلغ 470 هزار تومان برای خرید دو دستگاه تلفن همراه به حساب واریز کرده و به محض واریز وجه شخص مذکور دیگر پاسخگوی تماس های شاکی نمی باشد.
سرهنگ سپهوند با اشاره به اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در شناسایی و دستگیری متهم این پرونده خاطرنشان کرد:‌بررسی های تخصصی کارشناسان پلیس فتا ادامه یافت تا اینکه سرانجام متهم دریکی دیگر از استان های کشور شناسایی و با اخذ نیابت قضایی دستگیر شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: متهم در بازجویی های صورت گرفته به کلاهبرداری های اینترنتی از طریق درج آگهی در یکی از سایت های اینترنتی تحت عنوان فروش گوشی و ساعت های هوشمند ازاسفند ماه سال گذشته از 47 نفردر سراسر کشور معترف شد. این مقام ارشد انتظامی در استان اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد. سرگرد سپهوند در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه آگهی فروش در فضای اینترنت از صحت و سقم آن مطلع شده و پس از دریافت کالای درخواستی اقدام به پرداخت وجه کنند.
در خنداب؛ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟