6 سال زندگی زیر سایه چوبه دار به خاطر یک اشتباه

به گزارش رکنا : خرداد ماه سال 89 بود که ماموران پلیس پایتخت در جریان قتل مرد 45 ساله ای در منطقه کمرد تهران قرار گرفتند و خیلی زود تیم ویژه ای برای تحقیق در صحنه قتل حاضر شدند.
ماموران با حضور در قتلگاه این مرد پی بردند که قربانی ابتدا هدف ضربه جسم سنگینی به سرش قرار گرفته و سپس عامل جنایت با خفه کردن از مرگ این مرد اطمینان پیدا کرده است.
در حالیکه تجسس ها برای دستگیری عامل جنایت ادامه داشت ماموران پسر جوانی سوار بر خودروی پراید مقتول پای در صحنه جنایت گذاشت و ادعا کرد که استاد گچ کار را کشته است.
این جوان 21 ساله که حمیدرضا نام دارد در اعترافاتش گفت: از چندی پیش به عنوان شاگرد در کاراگاه گچ کاری مشغول به کار شدم اما هر وقت از صاحبکارم درخواست حقوق می کردم بهانه گیری می کرد و وعده برای سر ماه می داد.
وی افزود: هرچه منتظر حقوقم که یک میلیون و 500 هزار تومانی شدم بی نتیجه بود تا اینکه امروز با صاحبکارم سر این موضوع درگیر شده و ابتدا ضربه ای به سرش زدم و سپس اقدام به خفه کردنش کردم.
این قاتل پشیمان ادامه داد: پس از قتل سوار بر خودروی پراید صاحبکارم شده تا با فروش وسایل آن به پولم برسم که در مسیر کنترلم را از دست دادم و تصادف کردم و همانجا بود که پشیمان شدم و تصمیم گرفتم به کارگاه گچ کاری برگردم و جان صاحب کارم را نجات دهم.
حمیدرضا گفت: وقتی وارد کوچه شدم با خودروی پلیس روبرو شدم و متوجه مرگ صاحب کارم شدم و همانجا خودم را تسلیم ماموران کردم.
بدین ترتیب پرونده قتل صاحب کارگاه گچ کاری در شعبه 113 دادگاه کیفری تهران مورد بررسی قرار گرفت و با وجود درخواست خانواده مقتول به اعدام پسر جوان، قاضی دادگاه حمیدرضا را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس -اعدام- محکوم کرد و دیوان عالی کشور این حکم را مورد تایید قرار داد.
در این مرحله پرونده به شعبه دوم دادسرای اجرای احکام ارجاع شد و این در حالی بود که 2 پسر قربانی جنایت ابتدا خواستار قصاص قاتل پدرشان بودند و در ادامه با درخواست پول میلیونی زیادی به بخشیدن حمیدرضا راضی شدند.
در ادامه سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران با وجود تغییر رفتار و احساس پشیمانی قاتل جوان وارد عمل شد و با تلاش های فراوان موفق شد اولیای دم این پرونده را با دریافت یک دیه کامل برای بخشیدن راضی کند.
بنا به این گزارش، با قبول اولیای دم به دریافت دیه کامل یک انسان، چند خیر به شعبه دوم اجرای احکام رفته و با پرداخت پول دیه به خانواده قربانی موفق به گرفتن رضایت برای بخشیدن پسر جوان شدند و حمیدرضا از چوبه دار نجات پیدا کرد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟