حسرت فرار زیر سقف طلافروشی

در نیمه شب سرد بهمن‌ماهِ سرخس، کلنگ را برداشت و با ابزارهای دیگر از خانه بیرون زد. باد سردی می‌وزید و سرما تا استخوان مرد 50 ساله نفوذ می‌کرد، اما سراب پولدار شدن، در همان سوز و سرما چند شب پیاپی او را به بالای بام طلا فروشی کشانده بود. و حالا آخرین شب بود. می‌دانست که پس از چند شب کلنگ‌زنی آهسته بر سقف طلافروشی، امشب دیگر آخرین ضربه کلنگ را فرود خواهد آورد و تب طلا امشب فرو می‌نشیند. در میانه همهمه سوز و سرما، گهگاه فقط صدای ضربه‌های آهسته کلنگ بود که سکوت شب زمستانی سرخس را می‌شکست. تا این‌که آخرین ضربه، حفره سقف را گشود و از آنجا توانست فضای نیمه روشن طلافروشی را ببیند. دیگر کار تمام است.

احمد از شدت سرما و هیجان می‌لرزید که پایش را از حفره به درون مغازه برد و به کف طلافروشی رساند.

هنوز سکوت بود و سرمای شب 19 بهمن که دزد با شوق و لرز دستش به صندوق و قفسه طلاها رسید. برق طلا حالا دیگر گرمش کرده بود که ناگهان صدای آژیر توفانی به‌پا کرد و دزد با حسرت طلاها را برجا گذاشت و سرآسیمه کوشید از حفره سقف بگریزد.

دنبال چارپایه می‌گشت زیرپایش بگذارد که دست پلیس چنگ بر پایش زد و گرفتارش کرد.

دزد نمی‌دانست که صاحب طلافروشی تجهیزات کنترلی مجهزی دارد.

همین پیش‌بینی‌های طلافروش بود که سرهنگ محسن باقر‌زاده، رئیس پلیس سرخس را به تمجید از همکاری آگاهانه وی با پلیس واداشت. رئیس پلیس به رکنا گفت: با آژیر طلافروشی و اعلام 110، مأموران کلانتری مرکزی سرخس در محل حاضر شدند و دزد را که داخل مغازه گرفتار شده بود دستگیر کردند.

وی افزود: بسته‌های امنیتی که پلیس خراسان رضوی برای پیگیری از سرقت طلافروشی‌ها تهیه کرده و همچنین آموزش‌های اصولی با همکاری اتحادیه صنف طلافروشان نقش مهمی در پیشگیری از وقوع این گونه سرقت‌ها دارد.

کدخبر: 21086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟