شکارهای 3 زن و 3 مرد تبهکار

سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: از سه ماه پیش کارآگاهان در جریان شکایت‌هایی مبنی بر سرقت خودروهای مدل بالا با شگردهای مشابه در شهر‌های اصفهان، کرج و تهران قرار گرفتند که در پی آن سرقت‌های مسلحانه‌ای نیز از خریداران این نوع خودروها در شهر شیراز صورت گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله یک تیم تخصصی از کارآگاهان تحقیقات وسیعی در این زمینه آغاز کرد و مشخص شد همه سرقت‌ها با شیوه طعمه قرار دادن زنان بد پوشش انجام شده است.

وی در خصوص شگرد دزدان، گفت: دراین نوع سرقت‌ها، زنان در مسیر خودروهای مدل بالا ایستاده و با طرح دوستی، سوار بر آن می‌شدند، سپس راننده‌ها را به بهانه خرید تنقلات از خودرو پیاده کرده و بلافاصله با کمک همدستان‌شان، خودرو را به سرقت می‌بردند.

خسروی افزود: اعضای این باند پس از سرقت، خودرو را به شیراز منتقل و اقدام به تبلیغ فروش خودروهای مدل بالا در سایت‌های اینترنتی و درج آگهی در روزنامه‌ها می‌کردند. وقتی متقاضی با شماره تلفن ارائه شده تماس می‌گرفت از او می‌خواستند که با چک رمزدار به دفتر کار آنها مراجعه کند.

به گفته وی، پس از مراجعه متقاضیان به دفتر، دزدان با تهدید مسلحانه دست و پای آنها را بسته و پس از کتک زدن و تزریق آمپول بی‌حسی به دست و گردنشان اموال آنها را ربوده و بلافاصله به یکی از صرافی‌ها مراجعه می‌کردند و چک رمزدار را به پول تبدیل کرده و متواری می‌شدند.

سرهنگ خسروی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این پرونده و خطرناک بودن نوع سرقت‌های این باند، تحقیقات پلیس با دقت و ظرافت ادامه یافت. درنتیجه در دو عملیات مشترک در اصفهان و شیراز، سه مرد و سه زن دستگیر شدند.

وی گفت: با دستگیری این تبهکاران، همدست دیگر آنها نیز در عملیاتی در کرج، در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد.

وی ادامه داد: از دستگیرشدگان چهار خودروی مدل بالا به همراه ۳۰ هزار دلار که در آخرین سرقت به دست آورده بودند، اسپری فلفل و مدارک خودروهای سرقتی و تعدادی مدارک جعلی خودرو کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: اعضای این باند، دارای سابقه زورگیری هستند و آثار جراحات قدیمی بر بدن آنها، حاکی از خشونت آنها است.

کدخبر: 21284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟