بزرگ‌ترین سرقت آثار عتیقه در انگلیس

سرقت این اشیای عتیقه مهم‌تر از سرقت از خزانه جواهرات لندن (هاتون گاردن) عنوان شده است.

به گزارش پلیس، سارقان اشیای عتیقه در شبکه‌ای سازمان‌یافته از دو موزه فیتزویلیام کمبریج و موزه شرق دورهام موفق به ربودن این مجسمه‌های یشم چینی شده‌اند. کارآگاهان اسکاتلندیارد سردسته‌های این باند را که جان کری اوبراین 26 ساله و برادرش ریچارد کری اوبراین 31 ساله بوده‌اند شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

این سرقت‌ها طی سال‌های 2012 تا 2015 میلادی صورت گرفته و برخی از این اشیای عتیقه چینی ارزشمند از بازارهای حراج چینی به سرقت رفته و اکنون جست‌وجوهای گسترده‌ای برای یافتن اشیا و مجسمه‌های بی‌نظیر به سرقت رفته ادامه دارد.

پلیس می‌گوید برخی از اعضای شبکه سارقان را طی تحقیقات بین‌المللی شناسایی و دستگیر کرده و هم اکنون پلیس بین‌الملل در سراسر جهان در تعقیب بقیه اعضای فراری شبکه است.

برخی از اشیای عتیقه چینی به سرقت رفته شامل کاسه‌های یشم و انواع مجسمه‌های بی‌نظیر متعلق به قرن 18 میلادی است.

اطلاعات پلیس حاکی است در میان سارقان یک کشاورز اهل اسکس نیز دیده می‌شود که پلیس مبلغ 50 هزار پوند پول نقد را در صندوق عقب خودروی وی یافته است.

آدریان گرین از بازرسان پلیس لندن می‌گوید: این سارقان نیز همچون سارقان خزانه جواهرفروشی‌ هاتون گاردن لندن، دیوار را سوراخ کرده و وارد این موزه‌ها شده‌اند.

شمار آثار به سرقت رفته توسط سارقان به 24 اثر باستانی و عتیقه ارزشمند می‌رسد. سارقان بین 26 تا 68 سال سن داشته‌اند و با تعقیب 4 ساله پلیس، بسیاری از آنها دستگیر شده‌اند.

6 تن از اعضای باند از یک خانواده بوده‌اند و پلیس می‌گوید طی 4 سال عملیات مخفی توانسته این دزدان آثار باستانی را شناسایی و دستگیر کند.

کارشناسان ارزش مجسمه‌های به سرقت رفته را 57 میلیون پوند تعیین کرده‌اند.

کدخبر: 21785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟